Kaupat

Anna Juvonen 9.7.2012 15:09 päivitetty 4.2.2016 10:25

JWT on ostanut enemmistön Activearkista – JWT Helsinki ja Activeark yhteen

Mainostoimistoketju JWT on ostanut enemmistön Activearkista. JWT Helsingin ja Activerarkin toiminnot yhdistyvät ja uuden Activeark JWT -toimiston johtoon astuu Markus Hakala.

Mainostoimistoketju JWT on ostanut enemmistön digimarkkinointitoimisto Activearkista. JWT on osa maailman suurinta markkinointiviestintäkonsernia WPP:tä.

Yrityskauppa yhdistää 80 henkilöä työllistävän Activearkin ja 30 työntekijän JWT Helsingin toiminnot. Uusi toimisto saa nimekseen Activeark JWT Oy.

Activeark JWT:n toimitusjohtajaksi astuu Activearkia tähän asti luotsannut Markus Hakala. JWT Helsingin nykyinen toimitusjohtaja Jean Gallen on uuden yrityksen hallituksen puheenjohtaja ja vastaa operatiivisesti asiakkuuksien johtamisesta. Activearkin perustaja Robin Bade keskittyy yrityksen palveluiden laatuun ja niiden kehittämiseen. Kaikki Activearkin nykyiset osakkaat jatkavat operatiivisissa tehtävissä.

JWT Helsingin toimitusjohtajan Jean Gallenin mukaan toimistojen yhdistäminen menee syksymmälle, joten hän ei kommentoi henkilöstövaikutuksia vielä. Gallenin mukaan toimiston tarkoituksena on ennemminkin kasvaa isommaksi kuin vähentää henkilöstöä.

"Rakennamme hienoa ja merkittävää yhteisyritystä, jonka tavoitteena on kasvu. Nyt ei jarrutella", komppaa Markus Hakala.

Myös Activeark JWT:n osoite on toistaiseksi vielä auki.

"Meille ei ainakaan mahduta, seinät tulevat vastaan", Gallen naurahtaa.

Gallen ja Hakala eivät kommentoi kaupan hintaa.

Activearkin toiminnot Englannissa ja Intiassa jatkuvat uuden nimen alla.

”JWT:n ja Activearkin uusi liitto on merkittävä ja kertoo ketjun vahvasta tahtotilasta ja kasvuhalusta markkinalla. Liitto tuo yhteen maailmanlaajuisen, alalla pitkään toimineen brändiosaajan ja johtavan, nopeasti kasvavan digitaalisenmarkkinoinnin asiantuntijan. Tällä kokoonpanolla on loistavat tulevaisuudennäkymät”, uskoo tiedotteessa JWT Euroopan vetäjä Toby Hoare.

M&M palkitsi Activearkin vuoden toimistona huhtikuussa (kuvassa). Perusteluissa todettiin, että Activeark on osoittautunut kuluneen vuoden aikana luovaksi, luotettavaksi ja kannattavaksi toimistoksi. Toimiston myyntikate kasvoi viime vuonna 25 prosenttia 6,5 miljoonaan euroon. Toimiston asiakkaita ovat muun muassa Hartwall, Nokia ja Marimekko.

JWT Helsingin myyntikate oli viime vuonna 3,4 miljoonaa. Toimiston isoimmat asiakkaat ovat Nestlé, Nokia, Metsätissue ja Bayer.

Gallenin ja Hakalan haastattelut päivitetty juttuun klo 15.33.