K-ryhmä n ja Alibaba n yhteistyönä toteutettavan hankkeen tavoitteena on viedä suomalaisia elintarvikebrändejä Kiinan kasvaville markkinoille. Kesko kertoo asiasta tiedotteessa perjantaina.

Kesko hakee samalla oppia verkkokaupan globaalilta edelläkävijältä.

K-ryhmä on aloittanut ensimmäisenä suomalaisena päivittäistavarakaupan toimijana verkkokaupan Kiinassa. Hankkeen myötä suomalaisten elintarvikealan toimijoiden tie Kiinan kasvaville markkinoille helpottuu, kertoo tiedote.

Verkkokaupan avauksessa on mukana useita suomalaisia elintarvikealan toimijoita, kuten Paulig, Fazer ja Kiantama.

"Meillä on vahva kansainvälinen tavarakaupan osaaminen Kaukoidän ja Aasian markkinoilta, ja olemme jo pitkään tuoneet elintarvikkeita ja käyttötavaraa Kiinasta. Vienti on meille seuraava luonnollinen askel. Puhdas ja terveellinen suomalainen ruoka on nyt ja tulevaisuudessa kilpailuvalttimme. K-ryhmä haluaa osaltaan edistää suomalaisten elintarvikkeiden vientiä kansainvälisille markkinoille. Kiina on maailman suurin ja kehittynein ruoan verkkokauppamarkkina, josta lähdemme nyt ammentamaan oppeja. Kehitämme verkkokauppaa kumppaneidemme kanssa ketterästi ja starup-hengessä", sanoo K-ryhmän pääjohtaja Mikko Helander tiedotteessa.

Tavarantoimitukset Kiinaan ovat jo käynnistyneet. Kiinalaiset kuluttajat voivat tästä päivästä eteenpäin tilata tuotteita Alibaban verkkokaupasta.

Verkkokaupan valikoimaa laajennetaan lähikuukausina, ja yhteistyöhön tulevat mukaan muun muassa Valio, Raisio, Finn Spring ja Roberts. Suomalaisten brändituotteiden lisäksi K-ryhmän oma tuotemerkki, Pirkka, on mukana valikoimissa.

Lähde: Kauppalehti