Palkinnot

Laura Kukkonen 13.2. 13:56 päivitetty 14.2. 09:05

Kaiku-kisassa vaihteleva taso – Suomen parhaat radiomainokset on listattu

Colourbox
"Radio on kasvanut noususuhdanteen vetämänä hyvää vauhtia, ja kirja-alakin pääsi viime vuonna pitkästä aikaa plussalle uusien, digitaalisten äänikirjapalveluiden myötä", Elias Erämaja sanoo.

RadioMedian järjestämän Kaiku-radiomainoskilpailun finalistit ovat julki.

Kaiku-radiomainoskilpailun shortlist on julki. Finaalissa on 22 ehdokasta kahdeksassa eri kategoriassa.

RadioMedian järjestämään kilpailuun osallistui tänä vuonna kaikkiaan 133 työtä.

Mainostoimistoista eniten finaalipaikkoja keräsivät Intohimotoimisto Cassius ja Folk Finland, joista molemmat saivat neljä sijaa. Superson saavutti kolme shortlist-paikkaa.

Miracle Sound on tuottanut shortlistan radiomainoksista 14 kappaletta.

Mainostajista erottuivat Lidl ja Sanoma Media Finland, joilta kummaltakin listalle oli päässyt kolme eri työtä. Sanomalta oli lisäksi mukana Urheilulehden uuslanseeraus, jonka mainostajina ovat Ilta-Sanomat ja Urheilulehti.

Kaiku-kisan päätuomarina toimii Supersonin luova johtaja ja partneri Anssi Järvinen, jonka mukaan Teho-kategoria kärsi osanottajapulasta. Tuomaristo nosti kategoriassa shortlistalle vain yhden työn.

"Koska radio on tunnetusti tehokas media, olisi toivonut näitä ovipumppua laulattaneita kampanjoita myös tuomariston kuultavaksi", Järvinen toteaa tiedotteessa.

Järvisen mukaan kolmen kategorian kärki erottui helposti. Nämä olivat Tuotteet, Palvelut, Musa & jingle. Järvisen mielestä erityisesti Musa & jingle -kategorian yleistaso oli korkea.

Muut kategoriat ovat Integroitu, Paikallinen, Yhteiskunnallinen ja Yrityskuva.

Kategoriatuomareina ovat mukana Bob the Robotin copywriter Heidi Taina, kirjailija Markku Rönkkö, Zeeland Familyn copywriter Netta Stenius ja Virta Helsingin toimitusjohtaja Mika Häyrinen.

Voittajat palkitaan RadioGaalassa 16. maaliskuuta. Kategoriavoittajien lisäksi valitaan kisan Grand Prix -voittaja sekä vuoden tuotantoyhtiö, mainostoimisto ja mediatoimisto.

Artikkeliin tehty täsmennys 13.2.2018 kello 15.13. Miracle Soundilla on kaikkiaan 14 työtä shortlistalla, toisin kuin jutussa aiemmin kerrottiin.

Täsmennetty tietoja Sanoman töistä shortilla 14.2.2018 kello 9.03.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö