Kisat

28.1.2013 11:50 päivitetty 4.2.2016 10:29

Kaiku-radiomainoskisaan 160 työtä

Radiomainoskilpailu Kaikuun ilmoitettiin mukaan 160 työtä, joista 20 pääsi shortlistalle. Tuomaristo kaipaa monikanavaisuuden hyödyntämistä.

Radiomainoskilpailu Kaiku keräsi tänä vuonna ennätykselliset 160 työtä. Shortlistalle niistä ylsi 20.

Tuomariston mukaan kilpailutöiden taso on erittäin hyvä, ja he olisivat nostaneet shortlistalle enemmänkin töitä. Kiitosta keräävät etenkin käsikirjoitusten ja tuotantojen laatu. Monikanavaisuuden hyödyntämiseen kaivataan kuitenkin kehitystä.

"Onnistunut radiomainonta vaatii todellista mediaymmärrystä – parhaat kilpailutyöt osasivat käyttää hienosti radion mahdollisuuksia. Kehitystä toivomme toimintaympäristön kokonaisvaltaiseen hyödyntämiseen: monikanavaisuuden etuja olisi voinut käyttää enemmän", kertoo päätuomari, Dagmarin toimitusjohtaja Tuula Kallio.

Kategoriatuomareina toimivat Folk Finlandin toimitusjohtaja Tommi Laiho, Sony Music Entertainment Finlandin toimitusjohtaja Wemppa Koivumäki sekä Soste ry:n viestintäjohtaja Sari Siikasalmi.

Kaiku on jaettu seitsemään kategoriaan, jotka ovat Tuotteet ja Paikallinen, Palvelut ja Musa&jingle sekä Yrityskuva ja Yhteiskunnallinen. Lisäksi palkitaan vuoden paikallisradiotuotanto.

Kaiku-kisan voittajat julkistetaan kilpailulle omistetussa KaikuGaalassa Helsingissä Ravintola Pörssissä 8. maaliskuuta. Pääpalkinnon voittanut tiimi lähtee mainostajan edustajan kanssa kesäkuussa Cannes Lions -mainosfestivaaleille.

Kaiku-radiomainoskilpailun järjestävät Radiomedia ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö