Kilpailut

Aleksi Ylä-Anttila 26.4.2018 13:07 päivitetty 26.4.2018 13:13

Kaksi TBWA\Helsingin työtä The One Show’n finalistien joukkoon: "Hienoa päästä näin kovaan seuraan"

Finavia
#LIFEINHEL-sisältömarkkinointikampanja ylsi finalistien joukkoon kahdessa eri kategoriassa.

Vuosittainen ideoiden luovuutta ja toteutuksen laatua painottava The One Show järjestetään jo 45. kerran.

Markkinointitoimisto TBWA\Helsinki on saanut kaksi työtä kansainvälisen mainosalankilpailun The One Show’n shortlistille kolmessa eri kategoriassa. 

Finalistien joukkoon on valittu Finavian #LIFEINHEL-kampanja sekä VR:lle tehty Escape Train.

Escape Train kisaa Branded Entertainment -kategoriassa. #LIFEINHEL puolestaan nappasi kaksi finaalipaikkaa, niin ikään Branded Entertainment -kategoriassa sekä lisäksi Public Relations -sarjassa.

TBWA:n suunnittelemassa #LIFEINHEL-sisältömarkkinointikampanjassa seurattiin kiinalaisen näyttelijän Ryan Zhun kuukauden kestänyttä asumista Helsinki-Vantaan lentoasemalla syksyllä 2017.

Ryan Zhu asui ja testasi Helsinki-Vantaan lentokentän palveluita 30 päivän ajan asuen lentokentällä vajaan kahdeksan neliön puumökissä.

Hänen seikkailujaan oli mahdollista seurata päivittäin Finavian sosiaalisen median kanavissa sekä Kiinan WeChatissä ja Weibossa.

Monikanavainen kampanja yhdisteli elementtejä kilpailuohjelmista, tosi-televisiosta ja sosiaalisesta mediasta. Kampanjaa olivat TBWA:n lisäksi toteuttamassa kotimaiset toimistot Dagmar ja KLOK Creative Agency sekä Kiinassa Edelman Public Relations ja WE Red Bridge.

Escape Train -pakohuonepeli järjestettiin Helsingistä Rovaniemelle matkaavassa junassa keskiviikkona 13.12.2017. Illan ja yön kestäneessä pelissä ratkottiin Idän pikajunan arvoitus -elokuvan hengessä junassa sattunutta kuvitteellista kuolemantapausta.

Tietokirjailija Katleena Kortesuon ja näyttelijä Riku Niemisen kipparoimat joukkueet suorittivat 13 tuntisen pakohuonepelin aikana erilaisia tehtäviä päätyen lopulta tasapisteisiin.

Pelin live-lähetykset keräsivät Facebookissa yli 116 000 katselukertaa. Live-lähetyksen verkkoyhteyksien toteutuksessa tehtiin yhteistyötä teleoperaattori DNA:n kanssa.

Molemmat työt ovat niittäneet tänä vuonna palkintoja kotimaisissa Grand One- ja Vuoden Huiput -kilpailuissa sekä saaneet näkyvyyttä kansainvälisissä medioissa.

TBWA\Helsingin Executive Creative Director Mikko Pietilä on tyytyväinen sekä toimiston työntekijöiden että asiakkaiden puolesta.

"On hienoa päästä näin kovaa seuraan. The One Show’ssa palkitaan vähemmän töitä kuin Cannes Lions -festivaaleilla, ja voittaminen on vaikeampaa. Kilpailun kutsuminen mainosalan Oscareiksi kuvaa tapahtuman arvostusta hyvin", Pietilä kertoo.

TBWA\Helsingin ohella Hasan & Partners pääsi mukaan The One Show’n shortlistille Koneelle suunnittelemallaan Machine conversations -kampanjalla, joka ylsi finalistien joukkoon Responsive Environments -sarjassa.

Hasanin suunnittelemassa ja yhdessä Koneen teknisten asiantuntijoiden kanssa toteuttamassa kampanjassa hissien sensoreiden lähettämä data käännettiin puheeksi, jolloin hissit pystyivät keskustelemaan reaaliaikaisesti pilvipalvelun kanssa.

Vuosittainen ideoiden luovuutta ja toteutuksen laatua painottava The One Show järjestetään jo 45. kerran. Kisa huipentuu New Yorkissa Creative Weekin yhteydessä järjestettävään kaksiosaiseen gaalaan 9. ja 11. toukokuuta.

Tänä vuonna kisailmoittautumisia oli yhteensä 19 800, joiden joukosta shortille ylsi 1 643 finalistia kaikkiaan 42 maasta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö