Kaleva Media tiedottaa palkanneensa B2B Asiakasratkaisut -liiketoiminnan johtoon Kimmo Hyvärisen. Kesäkuun alussa aloittava Hyvärinen on aiemmin tehnyt 10 vuoden työuran vakuutuskonserni Fenniassa, jossa hän on vastannut yritysasiakkaat-organisaation toiminnasta kolmen viime vuoden ajan.

Kaleva Mediassa hänen tehtäväkseen tulee suunnanmuutostyö, jonka tavoitteena on ”auttaa pohjoisen yrityksiä kasvamaan markkinoinnin keinoin”. Toimitusjohtaja Juha Laakkosen mukaan asiakkaat odottavat nykyisin heiltä, kuten muiltakin mediataloilta markkinointikumppanuutta, eivätkä pelkkää mediatilan myymistä.

”Saamme Kimmo Hyvärisestä erinomaisen luotsin johtamaan tätä muutosta, jonka ytimessä on auttaa asiakkaitamme kasvamaan asiantuntemuksemme ja ylivoimaisen paikallisymmärryksemme kautta. Hyvärinen on joukkueineen johtanut juuri vastaavan muutoksen Fenniassa, jossa tuotelähtöisen myyntiorganisaation toimintaa valmennettiin näkemykselliseksi asiantuntijaorganisaatioksi”, Laakkonen kertoo tiedotteessa ja sanoo, että on etu, että kaupallinen johtaja tulee alan ulkopuolelta.

Hyvärisen mukaan muutos vaatii paljon työtä, koulutusta ja valmennusta.

”Yhtiön uusi strategia, joka on rakennettu vanhaa arvopohjaa kunnioittaen ja aktiivisesti uutta digiliiketoimintaa rakentaen, on minulle kaiken tekemisen lähtökohta”, Hyvärinen sanoo.

Kaleva Media on jo muuttanut organisaationsa toimintamalleja. Syksyllä myynnin on tarkoitus siirtyä ”yhtiöperhetasoiseen asiakkaanhoitomalliin” ja koko palettia pyörittää Hyvärinen.

”Meillä on tähän asti ollut erikseen pohjoisen myynti ja etelän myynti, jossa omistuksessamme olevat Offerilla, Indieplace ja Pro Ratas ovat vastanneet omista myynneistään. Olemme nyt segmentoineet koko asiakaskuntamme kolmeen segmenttiin. Jokaista segmenttiä tukevat tuotekategoriat”, toimitusjohtaja Laakkonen selittää.

Kaleva Median palveluksessa työskentelee noin 700 ihmistä. Liikevaihto vuonna 2019 oli 71,2 miljoonaa euroa.