Kuopiolainen startup-yritys 3D Online Factory Oy on alkanut myydä Kalevala Koru n klassikkokorusarjaa Launzer.com issa.

Peliteollisuuden ja viihteen oheistuotemarkkinoille keskittyvässä palvelussa Launzer.comissa on mukana jo 30 yritystä, jotka tuovat vaiheittain tuotteitaan palveluun talven ja kevään aikana.

Yrityksistä yli puolet on Suomen ulkopuolelta. Mukana ovat muun muassa yksi maailman suurimmista viihdeyhtiöistä, amerikkalainen Warner Brothers ja Englannin suurin kaupallinen tv-kanava ITV. Suomalainen peliyhtiö Fingersoft on myös mukana.

Launzer tarjoaa kuluttajille mahdollisuuden tulostaa tuotteita joko omilla tulostimillaan tai tilata valmiita tuotteita Launzeriin integroidun maailman suurimman 3D-tulostuspalvelun, belgialaisen i.materialise n kautta.

”Haluamme olla 3D-tulostamisen ja siihen liittyvien verkkopalvelujen tarjoamisessa johtavia pelureita maailmassa”, sanoo 3D Online Factoryn toimitusjohtaja Kari Voutila tiedotteessa.

”Tavoittelemme nopeaa kasvua globaaleilla markkinoilla tarjoamalla sekä kuluttajille että tuotteitaan myyville yritykselle uuden tavan jakaa ja kokea fyysisiä tuotteita.”

Kalevala Korun tuotteet laajentavat Launzer.comin tarjontaa designin suuntaan.

”Olemme erityisen iloisia tästä yhteistyöstä ja samalla ennakkoluulottomasta asenteesta, jolla Kalevala Koru on lähtenyt mukaan 3D-tulostamiseen”. Voutila sanoo.

Korut ovat Kalevala Korun klassikkomalleja, joihin yhtiöllä on kaikki oikeudet.

Kalevala Koru pystyy hyödyntämään olemassa olevaa mallistoa uudella tavalla ja ympäristössä jossa sitä ei ole aiemmin ollut. Voutilan mukaan Launzer.com tarjoaa uutta kohdeyleisöä erityisesti keväästä eteenpäin, kun peli- ja viihdebrändit tulevat isommin mukaan.

Kalevala Korun toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen sanoo M&M:lle, että Launzer.comin kautta on tarkoitus on herättää myös nuoremman käyttäjäkunnan huomio.

”Toisaalta Kalevala Koru on käyttänyt 3D:tä tuotantoprosessissaan jo pitkään, joten tämä on nyt uudenlainen hauska ulostulo tässä asiassa”, Huuhtanen sanoo.

Polyamidista eli muovista tulostetut värikkäät korut on tarkoitus kampanjoida sosiaalisen median keinoin.

”Medioina ovat Twitter, Facebook ja Launzerin verkkokauppa”, Huuhtanen sanoo.