Nike n uudesta markkinointitempauksesta alkanut boikotti laski yhtiön pörssikurssia. Jotkut ovat jopa polttaneet jo omistamiaan Nike-tuotteita kampanjan vuoksi.

Herännyt raivo ja sijoittajien huoli ei ole kuitenkaan pysäyttänyt Nikea, joka seisoo edelleen ristiriitoja herättävän mainoskasvonsa Colin Kaepernick in takana.

Nike on julkistanut kampanjansa kaksiminuuttisen mainosspotin, jonka ääneksi ja päähenkilöksi se on valinnut entisen NFL-urheilijan Kaepernickin. Spotin matka televisiossa alkaa torstaina NFL-kauden avajaisottelun aikana NBC-kanavalla. Lisäksi se aiotaan esittää myös muiden urheilutapahtumien lähetysten ohessa, kuten US Open -tennisturnaus ja Major League Baseball -sarjan pelit.

nike

Brändi julkaisi tuoreen Dream Crazy -mainosfilmin myös Twitterissä, jossa video herätti vilkkaan keskustelun puolesta ja vastaan. Monet kommentoivat, että Nike menee heidän osaltaan heti boikottiin. Lukuisat ihmiset kuitenkin puolustivat filmiä ja kommentoivat boikotoijille, ettei Nike tarvitse heidän rahojaan.

Mainoksen on suunnitellut Wieden & Kennedy -toimisto ja se on osa Niken juhlakampanjaa 30-vuotiaan Just Do It -sloganin kunniaksi.