Redlandin johtoryhmään nousevat uusina jäseninä Lead Creative Jussi Löytökorpi sekä Head of Digital Marketing Juho Santala.

Löytökorpi vastaa tehtävässään Redlandin luovan suunnittelun suunnasta. Santala puolestaan luotsaa Redlandin digimarkkinoinnin tiimiä.

Yrityksen johtoryhmään kuuluvat lisäksi toimitusjohtaja Mari Masalin, operatiivinen johtaja Anne Laitinen, teknologiajohtaja Jussi Salmio, asiakkuusjohtaja Jonne Hirvonen ja yrityksen perustaja Simo Vunneli.

Redland teki viime vuonna noin 2,8 miljoonan euron liikevaihdon. Kasvua edellisvuoteen kertyi 54 prosenttia. Tulos oli noin 350 000 euroa.

Digitaalinen markkinointi on Redlandin nopeimmin kasvava liiketoiminta-alue niin kotimaassa kuin kansainvälisesti. Digimarkkinoinnin asiantuntijatiimiä ja osaamista on säännönmukaisesti kasvatettu.

Toimitusjohtaja Mari Masalin kertoo M&M:lle Redlandin vahvistaneen digimarkkinoinnin kompetenssia määrätietoisesti rekrytointien kautta. Tänä vuonna yksikköön on palkattu lisää asiantuntijoita muun muassa hakukone- sekä konversio-optimointiin, some-markkinointiin ja ohjelmalliseen ostamiseen.

”Datavetoisuus ja liiketoiminnan mittareista johdettu tekeminen määrittävät tekemistä. Uusia teknologioita sekä toimintatapoja kartoitetaan ja testataan jatkuvasti, mutta pyörää emme pyri väkisin keksimään uudelleen”, kertoo Masalin.

”Jatkossakin haluamme olla asiakkaiden kasvu- ja kehityskumppani. Tämä tarkoittaa sitä, ettei asiakkaan tarvitse osata kaikkea monimutkaistuvasta markkinointiviestinnän ja digitaalisten ratkaisujen kentästä. Tehtävämme on varmistaa, että kokonaisuus tukee asiakkaan liiketoiminnan tavoitteita, brändin rakentamista ja asiakaskokemuksen kehittämistä tuloksellisesti”, hän jatkaa.

Digimarkkinoinnin keskeisiä trendejä ovat tällä hetkellä Masalinin mukaan Datan hyödyntäminen, mainonnan personointi ja jatkuva testaaminen, jotka ovat alan sisällä vallanneet keskustelua, aivan oikeutetusti.

Näiden elementtien avulla ja oikeilla viestillä päästään Masalinin mukaan yhä lähemmäs yksittäistä käyttäjää oikea-aikaisesti. Samalla ylemmän tason asiat, kuten konseptit ja luoviin aineistoihin panostaminen, ovat kuitenkin jääneet hieman taka-alalle.

”Onnistuneimmat tulokset saavutetaan panostamalla luovaan suunnitteluun ja hyödyntämällä alan uusia teknisiä mahdollisuuksia. Uskomme, että digimarkkinointi valjastetaan jatkossa entistä enemmän brändiä pidemmällä aikavälillä rakentavaan tarinankerrontaan; samalla, kun sen vaatimukset lyhyen aikavälin taktisessa mainonnassa säilyvät”, kiteyttää Masalin.

Kansainvälisiä avauksia

Redland hakee vahvaa kasvua kansainvälisiltä markkinoilta. Liiketoiminta-avauksia tapahtuu syksyllä esimerkiksi Milanossa ja Dubaissa.

Masalin kertoo toimiston käynnistäneen yhteistyöneuvottelut muutaman mielenkiintoisen paikallisen markkinointikumppanin kanssa asiakkaiden kansainvälistymisen tukemiseksi.

”Myös kaupalliset keskustelut on aloitettu ja vastaanotto on ollut lupaava. Neuvottelut jatkuvat loppuviikosta, kun johtoryhmämme matkaa Milanoon”, Masalin kertoo.

Mitä muita kansainvälisen puolen avauksia on suunnitteilla?

”Olemme tukemassa asiakkaidemme kasvua ja kansainvälistymistä. Heidän rinnallaan käynnistämme toimenpiteitä vielä tänä syksynä Dubaissa. Mutta tästä kerromme tarkemmin keväällä.”

Redland on linjannut strategiaansa 20 prosentin kannattavan kasvun. Osana kasvua ovat myös jatkossa rekrytoinnit, joita yritys on tehnyt vuoden aikana aktiivisesti.

”Meitä on nyt 44 redlanderia, joka tarkoittaa 15 henkilöä lisää edelliseen vuoteen nähden. Loppuvuodelle tullee vielä muutama rekry”, Masalin kertoo M&M:lle.

Lue lisää: Redland löysi uuden toimitusjohtajan talon sisältä: "Vahvan yrityskulttuurin luominen on tärkeä kasvuyrityksen menestystekijä"

Lue lisää: Redland ostaa Sirdarin verkkoliiketoiminnan

Lue lisää: Mainostoimisto Redland jakaa puolet tuloksestaan henkilökunnalle