Brändit

M&M 9.3.2017 08:40

Karhu-olut tekee uuden aluevaltauksen: "Ei kahta kertaa tarvinnut miettiä"

Kimmo Syväri

Karhu ilmoittaa keskiviikkona julkistamassaan tiedotteessa lanseeraavansa uuden tuotemalliston, johon sisältyy Karhu-oluen virallisia vaatteita ja asusteita. Kyseessä on yhtiön mukaan rajoitettu erä.

Mallisto on luotu yhteistyössä designtalo Coston kanssa ja kantaa nimeä Karhu by Costo.

Tuotemallisto kattaa alkuvaiheessa lippalakin, pipon, repun, essun ja lompakon.

"Kun Karhu otti meihin yhteyttä ja kysyi, haluammeko lähteä mukaan, ei kahta kertaa tarvinnut miettiä. He antoivat täyden luovan vapauden, yhdellä ehdolla: tehkää pirun hienoja tuotteita. Yleisö saa päättää, onnistuimmeko", kommentoi Coston perustajaosakas Hannes Bengs.

Coston lisäksi Karhu kertoo tiedotteessa lanseeraavansa yhteistyömallistoja myös muiden kotimaisten valmistajien kanssa. Ensimmäisenä niistä julkaistaan Yrjö Kukkapuron vuonna 1969 suunnittelema ja Avarten valmistama Remmi-nojatuoli.

Sinebrychoffin Group Brand Manager Jonathan Heino sanoo tiedotteessa malliston tuotteiden olevan ekologisia. Raaka-aineena on käytetty erilaista kierrätysmateriaalia.

"Ihmiset arvostavat aitoja asioita kaiken keinotekoisuuden keskellä. Oluessa, elämässä ja tavaroissa", Heino kiteyttää.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö