Mediainnovaatio

M&M 29.5.2015 13:38 päivitetty 4.2.2016 10:56

Kaskas Media yhdisti tiedemedian ja koulutuksen

Kuvakaappaus
Skolar.fi:n etusivu.

Skolar kouluttaa asiantuntijoita kirjoittamisen saloihin, jotta heidän tekstinsä voidaan julkaista tiedemedia-sivustolla.

Kaskas Media on julkaissut uuden Skolar-tiedemedian.

Verkkomedian ideana on "päästää raporteissa pölyttyvä tutkimustieto käyttöön". Median lisäksi Skolar on myös koulutusohjelma, jossa tutkijat oppivat kirjoittamaan niin, että kaikki ymmärtävät.

"Maailmassa julkaistaan vuosittain jopa 1,8 miljoonaa tieteellistä artikkelia, mutta puolella niistä on alle viisi lukijaa. Ei riitä, että tietoa julkaistaan, siitä tulee myös viestiä", Skolarin pääkehittäjä Annina Huhtala sanoo tiedotteessa.

Skolaria on kehitetty yhdessä 13 tutkijan pilottiryhmän kanssa. Koulutus koostuu lähiopetuksesta ja tehtävistä, joista tutkijat saavat henkilökohtaista palautetta. Lopuksi yhdessä ammattikirjoittajien kanssa editoidut tekstit ilmestyvät Skolar.fi-sivustolla.

Tulevaisuudessa asiantuntijat tuottavat itse yhä suuremman osan mediasisällöstä ja ovat myös vastuussa sen levittämisestä. Skolarin ensimmäinen ryhmä on juuri valmistunut.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö