Sponsorointi

Seija Holtari 13.2. 08:10

Kaslink mainostaa Enni Rukajärven pronssia – elintarvikeyhtiö käynnistää yhteistyön olympiakomitean kanssa

Lumilautaijila Enni Rukajärvi on Kaslinkin tuorein brändilähettiläs.

Kaslink satsaa markkinointiin Pyeongchangin olympialaisten aikana. Tv-kampanja alkaa tällä viikolla.

Elintarvikevalmistaja Kaslink aikoo ottaa ilon irti Enni Rukajärven pronssimitalista. Rukajärvi ja Kouvolassa päämajaansa pitävä perheyhtiö solmivat yhteistyösopimuksen viime elokuussa. Rukajärvestä tuli yhtiön kauratuotteiden brändilähettiläs.

"Meillä on Suomen olympiakomitean kanssa käynnistymässä laajamittaisempi yhteistyö, joka mahdollistaa Ennin käytön markkinoinnissa olympialaisten aikana. Tällä viikolla alkaa tv-kampanja ja muutakin markkinointia", kertoo Kaslinkin markkinointijohtaja Juha-Petteri Kukkonen.

Rukajärvi voitti varhain maanantaiaamuna Suomen aikaa pronssia lumilautailun slopetylessa Pyeongchangin olympialaisissa.

"Hieno juttu hänelle, meille ja Suomen urheilulle. On päivänselvää, että mitali kasvattaa entisestään Ennin ja lajin tunnettuutta", Kukkonen kommentoi mitalia.

Toisin kuin Kaslink, Enni Rukajärven pääsponsori Elisa ei saa mainostaa hänen voittoaan.

"Emme voi heti huomioida Ennin mitalia olympiakaranteenin vuoksi. Emme voi onnitella häntä somessa, ja hän ei saa mainita meitä omissa päivityksissään", Elisan viestintäjohtaja Katiye Vuorela kommentoi M&M:lle.

Kaurajuomissa kova kisa

Kaurajuomia ja muita maitotuotteiden kanssa kilpailevia juomia ovat viime aikoina tuoneet myyntiin Kaslinkin lisäksi esimerkiksi Juustoportti ja Valio. Ruokakauppojen hyllyillä on myös ranskalaisia ja ruotsalaisia tuotteita.

"Uudet pelaajat on myönteinen asia, ne kasvattavat tuoteryhmän asemaa kaupassa. Näin kaurajuomien näkyvyys ja tunnettuus paranevat entisestään", Kukkonen arvioi.

Kasvipohjaisten juomien myynti kasvoi kaupoissa viime vuonna jopa 40 prosenttia. Lähtöluvut olivat pienehköt, mutta eivät olemattomat. Tarkkoja lukuja kaupat ja valmistajat eivät paljasta.

"Kasvu tulee sekasyöjistä, ei vegaaneista. Seuraavien kahden vuoden aikana perinteinen maitohylly-ajattelu katoaa kaupoista. Kasvipohjaisten juomien kasvu on pysyvää eikä ohimenevä trendi", Kukkonen arvioi.

Kaslinkin liikevaihto oli toissa vuonna 60 miljoonaa euroa. Yhtiö arvioi liikevaihtonsa kasvaneen tuntuvasti viime vuonna, ja kasvu jatkuu. Merkittävästi kasvua syntyy viennistä.

"Lähikuukausien aikana kerromme uusista suunnitelmista Suomen rajojen ulkopuolelle", Kukkonen kertoo. Kaslinkillä on vientiä yli 15 maahan. Yhtiö vie muun muassa maitopohjaisia tuotteita ja kastikkeita.

Vahvasta kasvusta kertoo myös tuore rekrytointi. Yhtiön operatiivista toimintaa alkaa johtaa Jyrki Karlsson, joka tuntee hyvin kaupan ja ruokateollisuuden. Karlsson on viimeksi toiminut pörssiyhtiö HKScanin Suomen-liiketoiminnan johtajana, mitä ennen hän on työskennellyt Ruokakeskon tuoretuotteiden hankinnasta vastaavaja johtajana sekä Unileverissä maajohtajana.

Lähde: Talouselämä

Kommentti

20.08.2018 12:53

Pikaruoka pelastaa kauppakeskuksen

Ihme on tapahtunut – suomalaiset ostivat jälleen vaatteita kauppakeskuksista. Enimmäkseen kauppakeskuksia kuitenkin vilkastuttavat kahvilat ja ravintolat.