Verkkokirjakauppa Adlibris on käynnistänyt uuden televisiomainoskonseptin.

"Jäähy"-nimisessä kampanjassa jääkiekkoilijalla on kiire jäähylle, jotta hän pääsee takaisin kirjojen pariin. Torstaina 27. lokakuuta MTV-kanavalla alkavan kampanjan on suunnitellut mainostoimisto Valve. Spotin ohjauksesta vastaa Markus Virpiö.

Bonnier in omistaman Adlibriksen markkinointipäällikkö Marjut Määttä kertoo, että yhtiö haluaa tuoda mainontaansa mukaan tunnetta, viihdettä ja toimintaa.

"Olemme aiemmin keskittyneet erityisesti taktiseen tv-mainontaan, jossa pääosassa ovat olleet laadukkaat tuotteet ja edulliset hinnat", Määttä sanoo.

jäähy

"Uuden tv-mainoksemme pääsanoma on se, että kirja vie mukanaan. Olkoot kyseessä kuka tahansa, vaikkapa huipputason urheilija."

Adlibriksen liikevaihto oli viime vuonna 18,5 miljoonaa euroa, mutta tilikauden tulos jäi 3,1 miljoonaa euroa miinukselle. Yrityksen kasvuvauhti on kuitenkin ollut kova. Tämän vuoden tammi-syyskuun aikana Adlibriksen liikevaihto on tiedotteen mukaan noussut lähes 30 prosenttia.

"Tavoittelemme myös tänä vuonna vahvaa kasvua. Uudistuva tv-mainontammekaan ei jää tähän, vaan joulumarkkinoille on luvassa jälleen uudenlainen kampanja", Määttä lupailee.

Bonnier-konserniin kuuluva Adlibris toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Adlibris-konsernissa työskentelee noin 200 henkilöä.