Musiikin striimauspalvelu Spotify on kertonut kahdesta lisäyksestä mainosalustallaan, kertoo The Drum.

Uusina ominaisuuksina mukaan tulevat mainonnan kohdentaminen käyttäjän mieltymysten mukaan sekä kohdentaminen juuri kulloisenkin täsmällisen hetken mukaan.

Yhtiö on huhtikuussa ottanut käyttöön työkalun, joka parantaa mittausten luotettavuutta musiikin markkinoijien suuntaan, testannut ääniohjautuvia mainoksia ja lisännyt mainosten tarjoiluvalikkoonsa podcastit.

Käyttäjän kiinnostuksen pohjalta tehtävä kohdentaminen antaa mainostajalle mahdollisuuden valita käyttäjäryhmän, joka syntyy musiikkivalintojen, podcastien ja käytettyjen laitteiden perusteella.

Reaaliaikainen kohdentaminen tarkoittaa sitä, että mainos voidaan ostajan niin halutessa osoittaa tiettyyn vuorokauden aikaan. Mainostaja voi esimerkiksi valita viestilleen hetken, jolloin käyttäjä opiskelee tai kuntoilee.

Ad Studio, joka on yhtiön oma itsepalvelualusta ostajille, on käytössä Yhdysvalloissa, Britanniassa, Kanadassa ja Australiassa. Uudet valintatyökalut ovat käytettävissä näissä neljässä maassa.

Spotifyn ilmoitus tuli sen jälkeen, kun ruotsalaisyhtiö kertoi kuun vaihteessa odotettua huonommista kasvuluvuista sijoittajille.

Spotifyn aktiivisten kuukausikäyttäjien määrä nousi 217 miljoonasta 232 miljoonaan, kun analyytikot odottivat 242 miljoonan käyttäjän määrää. Ilmaisen, mainosrahoitteisen version käyttäjämäärä on nyt 124 miljoonaa. Kasvua kertyi miljoonan käyttäjän verran verrattuna edelliseen vuosineljännekseen.