Marketing Advisory Board

Kati Haapakoski 13.9. 13:30

Katso suorana: Keskon Mia Ropponen ja TBWA:n Sami Tikkanen keskustelevat markkinoinnista ja teknologiasta

Mitä teknologia on tuonut markkinointiin ja miten se muuttaa sitä? Keskon johtaja Mia Ropponen ja TBWA/Helsingin Sami Tikkanen keskustelevat markkinoinnista ja teknologiasta suorassa lähetyksessä kello 14 alkaen. Live-lähetys löytyy artikkelista.

Markkinoinnin mitattavuus on parantunut samalla, kun teknologia on kehittynyt. Mitä paremmin markkinointiin käytettävän euron vastine ja tuotto pystytään osoittamaan, sitä enemmän markkinointi kiinnostaa yritysjohtoa. Yhä useammassa yrityksessä markkinointi on strateginen ylimmän johdon asia.

Suorassa lähetyksessä keskustelevat Keskon johtaja Mia Ropponen ja TBWA/Helsingin Sami Tikkanen yhdessä M&M:n toimituspäällikön Kati Haapakosken kanssa.

Digipalvelujen ja teknologioiden osuus markkinointi-investoinneista on kasvanut. Myös markkinointialan rekrytoinneista suuri osa on markkinointiteknologian osaajia, analyytikoita, sisällöntuottajia ja digiosaajia. Miten mobiililaitteet ja rakenteilla oleva 5g vaikuttavat markkinointiin? Entäpä personoinnin mahdollistava teknologia ja tekoäly? Mitä kaikkea vaikkapa Keskon kaltainen kaupan alan palveluyritys tekee menestyäkseen, kun kilpailu kiristyy? Mikä on TBWA/Helsingin kaltaisten markkinointiviestinnän toimistojen rooli?

Mia Ropponen aloitti Keskon päivittäistavarakaupan johtajana ja johtoryhmän jäsenenä syksyllä 2016. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa Keskon brändi- ja identiteettijohtajana. Ennen Keskoa hän on työskennellyt muun muassa Metsä Tissuen brändijohtajana ja mainostoimisto N2:n projektijohtajana. Päivittäistavarakauppa on Keskon suurin toimiala.

Sami Tikkanen on työskennellyt TBWA:ssa johtotehtävissä yli kymmenen vuotta. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa Euro RSCG:ssä ja SEK & Greyssä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö