SOS-Lapsikylän ja DNA:n yhdessä toteuttama Satuillaan-podcast keräsi syksyn aikana 23 000 kuuntelukertaa, mikä yllätti tekijät täysin.

”Tuloksista voitiin nähdä kaksi kuuntelupiikkiä: iltapäivällä koulun jälkeen kello 15 ja illalla nukkumaanmenoaikaan kello 20. Tämä vahvistaa, että sadut ovat tavoittaneet kohderyhmänsä”, DNA:n yritysvastuupäällikkö Hanna Haapakoski kertoo.

Podcastin päätähtinä seikkailevat Nelli ja Vihreä kettu, joiden ympärille on rakennettu uudet versiot lukuisista klassikkosaduista. Kaksikko muun muassa saa ruman ankanpoikasen hyväksymään itsensä sellaisena kuin se on ja auttaa Kaunottaren yhteen Hirviön kanssa.

”Olemme erittäin iloisia satujen vastaanotosta. Huimat kuuntelukerrat osoittavat, että saduilla ja satupodcasteilla on oma yleisönsä nykypäivän hektisessä menossa”, SOS-Lapsikylän kehitysjohtaja Kati Palsanen uskoo.

Menestyksen takia sarjaa jatketaan kahdella jouluun liittyvällä sadulla, joista ensimmäisessä mietitään mikä tekee joulun ja toisessa lähdetään tutustumaan monikulttuurisiin joulupukkeihin. Niissä korostetaan kansainvälisyyttä ja suvatisevaisuutta. Kaikki sadut on kirjoittanut Nora Surojegin. Ensimmäinen joulusatu julkaistiin tiistaina ja seuraava tulee ulos 20. päivä.

Sadut voi kuunnella Spotifysta, Suplasta, Storytelistä ja Apple Podcastista. Satujen tekstiversiot julkaistaan kampanjasivulla www.dna.fi/satuillaan.

SOS-lapsikylä on järjestö, joka auttaa heikoimmassa asemassa olevia lapsia ja nuoria sekä pyrkii edistämään lapsiperheiden hyvinvointia.