REKRYT

Anna Juvonen 13.8.2009 12:34 päivitetty 4.2.2016 10:23

Keinänen vaihtoi Fruugon Publicikseen

Publicis Helsingin luovana johtajana on aloittanut elokuun alussa Sami Keinänen. Kesän yt-neuvotteluissa päädyttiin kahdeksan henkilön irtisanomiseen.

Sami Keinänen on nimitetty Publicis Helsingin luovaksi johtajaksi.

Viimeksi Keinänen on työskennellyt Fruugossa ja sitä ennen Hasan & Partnersilla. Viime vuonna Keinänen tuomaroi suomalaisedutajana töitä Cannes Lions -mainosfestivaaleilla.

Keinäsen edeltäjä Anthony Wolch on palannut takaisin Torontoon perhesyistä. Nykyjään Wolch toimii TBWA Toronton luovana johtajana.

Publicis Helsingin toimitusjohtajan Kenneth Lindforsin mukaan toimialalla on kiire seurata asiakkaiden tarpeissa tapahtuneita muutoksia. Lindforsilla on kovat odotukset Keinäsen työpanoksesta toimialan uudistuksessa.

– Mainostoimistolla on kaksi johtajaa: toimitusjohtaja, joka vastaa bisneksestä ja luova johtaja, joka vastaa kaikesta, mitä toimistosta lähtee ulos. Me odotamme Samilta selkeitä tuloksia markkinoinnista. Mittareita on useita. Mainosmaailman omat palkinnot ovat tärkeitä, koska ne vetävät brändejä puoleensa, Lindfors sanoo.

Keinänen ei itse lähde mukaan mainosmaailman muutoksesta kohkaamiseen eikä tee jakoa uuden ja vanhan median välillä.

– Minusta mainosmaailma on hyvin konservatiivinen. Asiat tehdään yhä samalla tavalla kuin ennenkin. Mainonnansuunnittelu on julkista työtä. Suuri muutos on, että toimistot eivät enää voi määritellä kampanjoiden kestoaikaa. Kampanjat jatkavat elämäänsä itsenäisesti. Se on haasteellista. Mediaa ei voi kontrolloida, mutta siinä pitää pelata mukana, Keinänen sanoo.

Publicis Helsingin kesäkuussa aloittamat yt-neuvottelut päättyivät kahdeksan hengen irtisanomiseen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö