Kevään puutarhakauden alkajaisiksi Kekkilä on aloittanut digikampanjan, jonka kohderyhmänä ovat erityisesti nuoret.

Kekkilän uudistuneilla kotisivuilla artisti Koo, eli mainoshahmo Tuomas Keekkilä jakaa nuorille puutarhaharrastajille tietoa ja vinkkejä kasvien kasvatukseen. Kampanjaa varten tehdyn Multa saa kaiken -kappaleen voi kuunnella myös Spotify sta.

"Uskomme, että musiikki toimii myös vanhemmalle käyttäjäkunnalle. Kampanjaa ei ole suunnattu vain nuorille", Kekkilän markkinointiviestinnän päällikkö Nina Kinnunen kertoo M&M:lle.

Kampanjan suunnittelusta vastaa mainostoimisto Zeeland Family ja mediatoimistona on mukana Carat.

Sosiaaliseen mediaan keskittyvä kampanja käynnistyy Twitter issä, jossa Zeelandin mukaan "muutama kymmenen nuorten idolia ja silmäätekevää" saa henkilökohtaisen viestin ja tuotenäytteen Kekkilältä.

Ainakin kesään saakka jatkuva kampanja näkyy myös Facebook issa ja YouTube ssa. Radiomainonta tulee mukaan valitulla kanavalla parin viikon päästä, Kinnunen kertoo.

Lisäksi miesbloggaajat jakavat omia kasvatuskokemuksiaan omissa blogeissaan ja Kekkilän kanavissa. Mukana ovat Suomen Blogimedia -yhteisöön kuuluvat Kasper Diem -blogia kirjoittava Kasper Strömman, Mustarttu-blogin Arttu Mustonen, Modernin Puutalon Petri Kokkonen ja Iholla-sarjasta tunnetuksi tullut, E20-blogin aloittanut Esko Kyrö sekä Asennemedia-blogiyhteisöön kuuluvasta Aamukahvilla-blogista tutuksi tullut Janne Simojoki.

Kekkilä on selvittänyt kampanjan alla nuorten kiinnostusta puutarhanhoitoon. Kekkilän TNS Gallup illa teettämän tutkimuksen mukaan alle 25-vuotiaita kiinnostavat etenkin kasvien parvekeviljely, keittiöviljely sekä palsta-, yhteisö- tai kaupunkiviljely. Nuorista 44 prosenttia kertoi olevansa kiinnostunut puutarhanhoidosta.

Koo