Vuosia jatkuneen Procter & Gamble nThank You Mom -kampanjan teema oli taustalla Lontoon vuoden 2012 olympiakisojen Best Job -mainosspotissa. Teema oli uudelleen mukana Sotšin vuoden 2014 talviolympialaisten Pick Them Back Up -mainoksessa. Vuonna 2016 järjestettiin Rio de Janeiron olympialaiset, joissa äitien kiittäminen jatkui spotissa Strong.

Nyt suomalainen maastohiihdon olympiamitalisti, Suomen Olympiajoukkueeseen PyeongChangiin valittu Kerttu Niskanen on mukana P&G:n Thank you Mom -kampanjassa.

Suomessa kampanjasta käytetään nimeä Kiitos äiti ja isä. Kotimaassa kampanja näkyy olympialaisten aikaan helmikuussa sosiaalisessa mediassa ja osassa K-Citymarket eja.

Kerttu Niskanen muistelee perheensä tukea kampanjatiedotteessa. Hänen äitinsä Tarja Niskanen otti vastuun etenkin ruoanlaitosta ja vaatteista, kun taas isä Eero Niskanen huolehti välineistä ja opetti muun muassa voitelemaan omat sukset. Perheeseen kuuluvat myös toinen kilpahiihtäjä, Vuoden urheilijaksi 2017 valittu Iivo Niskanen sekä muotisuunnittelija Katri Niskanen.

"Molemmat olivat päivätöissä, jonka jälkeen pääsi heti ruuanlaittoon, suksien voiteluun ja viemään meitä hiihtotreeneihin sekä Katria taidepiireihin. Viikonloppuisin kierrettiin yhdessä kisoja", Niskanen muistelee.

Osa kampanjaan kuuluvien tuotteiden myyntihinnasta menee nuorille urheilijoille Olympiakomitean Suomen Urheiluakatemiat -ohjelman kautta. Kampanjassa mukana olevat P&G:n brändit ovat Oral-B, Venus, Gillette, Head & Shoulders, Fairy, Always ja Braun.