Ele.me ja Bilibili tarjoavat kiinalaisnuorisolle suunnattua viihde- ja ruokapalvelun yhdistelmää. Asiasta kertoo TechCrunch.

Ele.me tarkoittaa "oletko nälkäinen". Yhtiö siirtyi kiinalaisen megajätin Alibaba n omistukseen viime huhtikuussa. Ele.me tarjoaa palvelunsa kautta edullista ruoan kotiinkuljetusta.

Bilibili puolestaan on aloittanut animea tarjoavana sisältöpalveluna, mutta on laajentunut nyt kattamaan lähes kaikenlaisen kulttuurin mistä kiinalaisnuoret ovat kiinnostuneita. Animen lisäksi palvelussa on tarjolla esimerkiksi sarjakuvia ja videopelejä.

Viikon ajan palvelut myyvät yhteistyössä pakettia, jossa kuukausijäsenyys molempiin maksaa 25 renminbiä, noin 3,20 euroa. Erikseen kuukausimaksut olisivat 15 renminbiä enemmän.

Hynttyiden yhteen lyömisen takana on tutkimustulos, jonka mukaan palveluiden käyttäjäryhmät ovat voimakkaan päällekkäisiä. Bilibilin käyttäjistä peräti 82 prosenttia on iältään 8–28 vuotta. Verkkopalveluiden kautta ruokaa tilaajista ihmisistä puolestaan yli 60 prosenttia on alle 24-vuotiaita. Yhteensä ruokaa verkosta tilaavia kansalaisia on noin 355 miljoonaa.