Sponsorointi

Anna Juvonen 18.2. 10:22 päivitetty 18.2. 10:44

Kimi Räikkönen suomalaisen lukkoyrityksen brändilähettilääksi – "Meillä on iLOQin kanssa samanlaisia tavoitteita"

Digitaalisten ja mobiilipohjaisten pääsynhallintaratkaisujen yritys iLOQ on allekirjoittanut kahden vuoden sopimuksen F1-maailmanmestari Kimi Räikkösen kanssa.

Markkinointijohtaja Joni Lampinen iLOQ:sta kertoo, että yritys on menestynyt hyvin Pohjoismaissa ja kasvu Euroopassa on ollut nopeaa, mutta nyt on aika ”valloittaa myös muu maailma”.

Harvalla pohjoismaisella teknologiayhtiöllä on näyttää yhtä hyvät ja kannattavat kasvuluvut kuin iLOQilla. Yhtiön liikevaihto on kasvanut viime vuodet keskimäärin noin 25–30 prosentin vuosivauhtia yli 15 prosentin liikevoittomarginaalilla. Suomi muodostaa nyt noin puolet iLOQin liikevaihdosta, ja muu liikevaihto syntyy lähinnä Euroopasta.

Yritys on jo aloittanut markkinointitoimenpiteet Euroopan ulkopuolella.

"Kun saamme Kimin brändilähettilääksemme, voimme nostaa iLOQin kokonaan uudelle tasolle”, Lampinen sanoo tiedotteessa.

Yrityksen mukaan Räikkönen kiinnostui iLOQissa teknologisesta osaamisesta ja sen takana olevista ihmisistä.

iLOQ

Vuonna 2003 perustettu oululainen teknologiayritys.

Kehittää ohjelmoitavia digitaalisia lukitusjärjestelmiä, jotka toimivat ilman paristoja tai kaapeloituja virtalähteitä. Yhtiön keksinnöt suojattu patentein.

Perustaja Mika Pukari toimi toimitusjohtajana helmikuuhun 2017 saakka. Nykyisin Pukari on hallituksen jäsen, ja iLOQin toimitusjohtajana toimii Heikki Hiltunen.

Pääomistajia ovat pörssiin listattu sijoitusyhtiö Sievi Capital, suomalaisia yksityissijoittajia sekä yhtiön avainhenkilöt.

Yhtiön arvoksi arvioidaan melkein 200 miljoonaa euroa.

"iLOQin ratkaisut ovat edistyksellisiä tekniikaltaan, mutta samalla erittäin helppoja käyttää. Tämä yhdistelmä on kiinnostava. iLOQilla on asennetta, kunnianhimoa ja edelläkävijän maine. Se tutkii uusia alueita ja ravistelee vanhoja tottumuksia. Kunnioitan tällaista asennetta. Odotan kovasti, että pääsen tuomaan iLOQin brändiä esille kaikkialla maailmassa", Räikkönen sanoo tiedotteessa.

iLOQ on digitaalisen pääsynhallinnan suunnannäyttäjä, ja turvallisuuteen panostaminen on yritykselle tärkeä osa asiakaslupausta.

"Jokainen meistä haluaa tuntea olonsa turvalliseksi, oli sitten kyse minusta autossani tai kotona odottavasta perheestä. iLOQin ratkaisut parantavat turvallisuutta. Meillä on iLOQin kanssa samanlaisia tavoitteita, ja kumpikin taho ottaa hallittuja riskejä hienojen asioiden saavuttamiseksi", Räikkönen jatkaa.

Räikkönen on yrityksen brändilähettiläs iLOQin digitaalisissa kanavissa. Hänellä on myös iso rooli yrityksen asiakas- ja sidosryhmätapahtumissa ainakin seuraavan kahden vuoden aikana. Sponsorin logo näkyy jatkossa Räikkösen ajopuvussa.

Lisäys 18.2.2019 klo 10:26 iLOQn luvut lisätty juttuun.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö