Kampanja

M&M 15.11.2017 08:30

Kinkkutemppu tulee taas: "Tavoitteena toteuttaa todellinen joulun ihme"

Vesa-Matti Väärä
Kinkkutemppu-kampanjalla pyritään tänä vuonna keräämään 20 000 euron lahjoitussumma vähävaraisia perheitä tukevalle Hope ry:lle. Kuvituskuva.

Viime vuonna paljon huomiota saanut Kinkkutemppu-kampanja toteutetaan myös tänä vuonna. Tänä vuonna kampanja laajenee koko Suomeen.

Kinkkutempun perusajatus on houkutella ihmisiä palauttamaan kinkun paistosta ylijääneet paistinrasva. Kierrätetyistä paistinrasvoista vamistetaan uusiutuvaa dieseliä, joka vähentää kasvihuonekaasupäästöjä jopa 90 prosenttia tavalliseen dieseliin verrattuna.

Vuoden 2016 Kinkkutemppuun osallistui peräti 40 000 suomalaista kotitaloutta, jotka lahjoittivat keräykseen yhteensä 12 000 litraa paistinrasvaa. Rasvoista jalostetulla uusiutuvalla dieselillä olisi voinut ajaa neljä kertaa maapallon ympäri.

Tänä vuonna tavoitteena on kerätä ja kierrättää 100 000 kotitalouden kinkun paistinrasvat kiertotalouden käyttöön. Kinkkutempun tuotto lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen.

Viime vuonna keräyspaikkoja oli yhteensä 44.  Tänä vuonna keräyspaikkoja on noin 150 ympäri Suomea. Muun muassa jokaisen K-Citymarketin yhteyteen sijoitetaan oma keräyspiste.

Mikäli kampanjan tavoite täyttyy ja mukaan saadaan 100 000 kotitaloutta, lahjoitussumma nousee Kemianteollisuuden mukaan 20 000 euroon. Lahjoituksen saa Hope ry, joka tukee vähävaraisia perheitä taloudellisesti ja välittämällä perheille esimerkiksi käytettyjä vaatteita ja harrastusvälineitä.

"Viime vuoden Kinkkutemppu ylitti kaikki odotuksemme. Suosio osoitti, että helpoille kiertotalousratkaisuille on kysyntää. Tänä vuonna tavoitteena on toteuttaa todellinen joulun ihme ja kierrättää sadan tuhannen kotitalouden paistinrasvat. Kinkkutemppu osoittaa, että kiertotalous voi olla hauskaa, helppoa ja tehdä samalla hyvää", Kemianteollisuus ry:n valmiuspäällikkö Petri Ahola-Luttila kertoo tiedotteessa.

Kemianteollisuuden ohella Kinkkutemppu-kampanjassa ovat mukana Neste, Lassila & Tikanoja, Honkajoki, K-ryhmä, Suomen Pakkauskierrätys RINKI, Atria, HKScan, Snellman, Maa- ja kotitalousnaiset, Suomen Kiertovoima KIVO, Suomen Kuntaliitto, Huoltovarmuuskeskus, Vesilaitosyhdistys ja Ympäristöteollisuus- ja palvelut YTP.

Viime jouluna toteutettu Kinkkutemppu palkittiin keväällä EMEA-alueen viestinnän parhaimmistoa palkitsevassa SABRE Awards -kilpailussa kultaisella SABRE-palkinnolla. Kampanjan markkinointiviestinnän suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Miltton.

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.