Kampanjat

M&M 20.10.2017 10:59

Kirkon chat-palvelu tulee ensi kertaa Jodeliin

Kuvakaappaus Instagramista.
Kirkon syyskampanja näkyy erityisesti Instagramissa ja YouTubessa.

Some-vaikuttajat ovat olennainen osa Suomen evankelis-luterilaisen kirkon syksyn kampanjaa.

Nuorille, 18-25-vuotiaille aikuisille suunnatun #valoa-kampanjan teemana on toisten huomioimisen tärkeys. Kampanjallaan kirkko haluaa muistuttaa, että sen palvelujen kautta löytyy aina kuuntelija tai auttaja.

Mukana sosiaalisen median kampanjassa ovat tubettajat Joona Hellman ja HurHur, eli Konsta Saajanto sekä valokuvaaja ja bloggari Janita Autio. He esittäytyvät kampanjan omalla Valoa pimeään -verkkosivustolla. Kirkko on julkaissut sivustolla myös tositarinoita elämän rankoista tilanteista, joissa toisen ihmisen tuki on auttanut selviämään.

Kampanjan merkittävimmät sosiaalisen median kanavat ovat Instagram ja YouTube. Kirkon keskusteluavun chat-palvelu on myös ensi kertaa esillä Jodelissa. Kyseessä on mobiilisovellus, jossa voi anonyymisti keskustella kymmenen kilometrin säteellä olevien käyttäjien kanssa.

Some-vaikuttaja Janita Autio kommentoi Valoa pimeään -sivustolla kokevansa kampanjan tärkeäksi siksi, että hän myös itse saa viestejä sellaisilta nuorilta, jotka kaipaavat ihmistä, jonka kanssa keskustella.

Kampanjassa ovat mukana myös Nuori kirkko, Palveluoperaatio Saapas, Kirkkopalvelut, Suomen lähetysseura, Suomen Pipliaseura ja Kirkon Ulkomaanapu.

Kirkon kampanja alkaa ensi maanantaina 23. lokakuuta ja päättyy pyhäinpäivänä 5. marraskuuta. Kirkon keskusteluapu ja chat-palvelu ovat kampanjan ajan auki laajennetuilla aukioloajoilla.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö