Anna Salmi aloitti Stockmann illa asiakkuudesta, markkinoinnista ja digitaalisista palveluista vastaavana johtajana viikko sitten.

Salmi myöntää Kauppalehden haastattelussa, että Stockmannilla on paljon kirittävää digitaalisuudessa ja verkkokaupassa.

"Lähdemme takamatkalta, mutta virheistä oppii. Itse ajattelen, että juuri Stockmannilta odottaisin kansainvälisen tason verkkokauppaa. Uusi verkkokauppamme tulee myös mobiiliin, ja mainonnassa siirrymme printistä enemmän verkkoon", Salmi sanoo KL:ssä.

Printistä poispäin siirtyminen tarkoittaa käytännössä ainakin sitä, että kanta-asiakkaille kuukausittain postitettava kuvasto ilmestyy nykyisessä muodossa viimeisen kerran joulukuussa.

"Tuoteluettelo siirtyy digitaaliseen maailmaan, lehdestä tulee erilainen. Kuvaston tekeminen on raskas prosessi ja vaatii paljon tekijöitä. Voimme tehdä niillä resursseilla paljon muuta", Salmi selventää.

Salmi kertoo KL:ssä uskovansa vahvasti Stockmannin uuteen nousuun.

"Enhän muuten olisi tähän tehtävään lähtenyt. Stockmann on aina ollut ensimmäisenä tekemässä uusia asioita ja kokeillut uutta. Täällä oli ensimmäinen Coca-Cola, ensimmäinen televisio. Siihen statukseen haluamme palata, välillä se on ollut hukassa."