Prisma on muutamassa vuodessa noussut suomalaisten suosikkipaikaksi ostaa vaatteita. Kaupan liiton toukokuussa julkaiseman tutkimuksen mukaan neljännes suomalaisista tekee vaateostoksia Prismasta. S-ryhmä n vähittäiskaupan pukeutumisen valikoimajohtaja Päivi Hole kertoo Kauppalehti Optiolle, että menestyksen taustalla on systemaattinen työ.

Vuonna 2015 tilanne oli toinen, Prisma ei ollut suosittu vaatteiden ostopaikka, Päivi Hole toteaa. Tutkimalla opittiin, millaisia merkkejä suomalaiset haluaisivat supermarketteihin, ja sitten niitä alettiin etsiä.

Yksi Prisman muotimerkeistä on amerikkalainen Boy Meets Girl, joka tekee rentoja vapaa-ajan vaatteita. Brändin perustaja ja suunnittelija on yhdysvaltalainen Stacy Igel.

"Boy Meets Girl on USA:ssa myynnissä muun muassa 28 Macy’s-tavaratalossa. Yhteistyö Prisman kanssa on toiminut erinomaisesti", Igel kertoo.

Stacy Igel on kantaaottava suunnittelija, jonka mallistoissa on aina mukana teemana vastuullisuus tavalla tai toisella.

Viime syksynä Suomessa lanseerattiin kiusaamisen vastaista teemaa korostanut F*ck Bullies -mallisto. Tänä kesänä Prismoissa myydään erityistä Boy Meets Girlin Pride -mallistoa. Päivi Holen mukaan se sopii Prisman mainoskampanjaan, jossa korostetaan jokaisen oikeutta olla juuri sellainen kuin on.

"Uskon, että markettimuodilla voidaan muuttaa maailmaa", Päivi Hole sanoo.

Uuden Boy Meets Girl -linjan lanseerausviikko on luonnollisesti Helsinki Pride -viikko.

"On suuri kunnia olla ensimmäinen suunnittelija, joka tekee Pride-malliston Prisman kanssa", Igel hehkuttaa.

Lue lisää Stagy Igelin ja Prisman yhteistyöstä Kauppalehdestä.