Peliyhtiöt

M&M 27.10.2016 10:24 päivitetty 27.10.2016 10:42

KL: Seriously käytti 80 prosenttia liikevaihdostaan markkinointiin

Seriously

Toimitusjohtaja Petri Järvilehdon mukaan luvut kertovat siitä, millaista on lanseerata uusi tuote mobiilimarkkinoille, Kauppalehti kertoo.

Peliyhtiöt Seriously ja Next Games nousivat viime vuonna Suomen suurimpien peliyritysten kärkijoukkoon. Äärimmäisen kilpailluilla mobiilimarkkinoilla erottautumiseen tarvitaan varoja, kertoo Kauppalehti.

Best Fiends -pelinsä syksyllä 2014 julkaissut Seriously teki viime vuonna 18,7 miljoonaa euroa liikevaihtoa. Yhtiö käytti tilinpäätöksen mukaan markkinointiin lähes 16 miljoonaa euroa eli yli 80 prosenttia liikevaihdosta.

Toimitusjohtaja Petri Järvilehdon mukaan luvut kertovat siitä, millaista on lanseerata uusi tuote mobiilimarkkinoille, Kauppalehti kertoo.

"Markkinointi on merkittävä osa nykypäivän mobiililiiketoimintaa. Me kilpailemme maailmalla isojen pelureiden kanssa. Supercell käytti viime vuonna 450 miljonaa markkinointiin, King miljardin vuodessa. Siihen verrattuna me olemme aika pieni startup", Järvilehto sanoo KL:ssä.

Järvilehto arvioi, että tänä vuonna yrityksen liikevaihto kaksinkertaistuisi yli 35 miljoonaa euroon.

Seriously on kertonut tavoitteekseen rakentaa Best Fiendistä kokonainen viihdebrändi. Kolmas peli on kehitteillä ja animaatiotuotanto käynnissä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö