Yrityskaupat

Laura Kukkonen 12.6. 11:04

Kokkolalaiset mainostoimistot yhdistyvät – "Selkeitä synergiaetuja olemassa"

Colourbox

Keski-Pohjanmaan Kirjapaino -konsernin mainostoimisto Creamedia ostaa Creative Preludin.

Kokkolassa sijaitsevat mainostoimistot Creamedia ja Creative Preludi yhdistyvät.

Taustalla on liiketoimintakauppa, jossa Creamedia ostaa July Partnersin omistaman mainostoimistoliiketoiminnan. July Partnersin pääomistaja Keijo Särkijärvi siirtyy Creamedian asiakkuusjohtajaksi nelihenkisen tiiminsä kanssa. Henkilöstö siirtyy Creamediaan vanhoina työntekijöinä. Creamediassa työskentelee 13 henkilöä.

Creamedian johtaja Marita Vuorinen kertoo, että Särkijärvi säilyttää omistuksensa July Partnersissa, johon jää Green Company Effectin toiminta.

"Olemme käyneet keskusteluita jo pidemmän aikaa. Molemmat toimistot ovat alkaneet tuntea sitä tuskaa, että asiakkaita täytyy pystyä palvelemaan laajasti ja monikanavaisesti. Osaamisen riittäminen tulevaisuudessa on ollut pohdinnassa", Vuorinen sanoo M&M:lle.

Vuorisen mukaan Creative Preludin digiosaaminen täydentää Creamedian toimintaa. Julkaisu- ja painotoimintaa pyörittävän konsernin yhtiönä Creamedia tekee muun muassa paljon printtitoteutuksia ja graafista suunnittelua. Lisäksi toimistossa on brändi- ja pakkaussuunnitteluun ja videotuotantoon liittyvää osaamista.

"Verkkosivut ja analytiikka taas ovat Creative Preludin fokuksessa. Lisäksi molemmat toimistot toimivat b-to-b-painotteisesti, joten siinä on selkeitä synergiaetuja olemassa", Vuorinen lisää.

Vuorisen mukaan yhdistymisen tavoitteena on laajentaa osaajapohjaa ja rakentaa Keski-Pohjanmaalle uskottavan kokoinen mainostoimistokokonaisuus.

Creative Preludin liikevaihto oli viime vuonna noin 250 000 euroa. Creamedian liikevaihto oli noin miljoona euroa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö