Litroissa laskettuna Kolmen kaverin jäätelöllä on noin puolen prosentin osuus Suomen jäätelömarkkinoista. Arvossa laskettuna osuus on kuitenkin yksi prosentti.

”Me kuulumme kaupassa jäätelöiden super premium -kategoriaan”, sanoo toimitusjohtaja Heikki Huotari.

Hänen mukaansa Kolmen kaverin jäätelöt ovat monessa kaupassa kaksinkertaistaneet kategorian myynnin.

Kolmen kaverin jäätelö maksaa kaupassa viisi, kuusi kertaa enemmän kuin halvat jäätelöt. Se ei kuitenkaan ole kalleinta. Samassa kategoriassa on useita muitakin merkkejä, mutta Kolmen kaverin jäätelö on suomalaisten mielestä Suomen arvostetuin jäätelöbrändi.

Kolmen kaverin jäätelö ei tee mainontaa. Graafiseen suunnitteluun se käyttää mainostoimisto Kastemaata.

”Maine on levinnyt suusta suuhun. Tärkein väylä on some. Nykyään kun ihminen syö kotonaan jäätelöä, hän laittaa siitä Facebookiin tai Instagramiin kuvan ja suosittelee kavereilleen. Mutta silloin jäätelön täytyy olla todella hyvää”, sanoo tuotekehityksistä vastaava Sauli Saarnisto.

Lue koko juttu perjantaina ilmestyneestä M&M-lehdestä.