Kone en hissit ovat nyt juttutuulella. Machine Conversations -kampanjan myötä Koneen hissit keskustelevat reaaliaikaisesti pilvipalvelun kanssa. Kampanjan avulla markkinoidaan Koneen uusia 24/7 Connected Services -palveluita.

Hasan & partnersin suunnittelemassa ja yhdessä Koneen teknisten asiantuntijoiden kanssa toteuttamassa kampanjassa hissien sensoreiden lähettämä data on käännetty puheeksi.

Machine Conversations -sivulla kävijät voivat valita haluamansa hissin ja kuunnella, kun hissi ja pilvipalvelu keskustelevat robottimaisesti keskenään. Kestopuheenaiheena on hissin toiminta.

"Machine Conversations yhdistää uudella tavalla luovuuden ja liiketoiminnan tavoitteet. Tekoälyä ja IBM Watson Iot -alustaa hyödyntämällä olemme tuoneet esineiden internetin maailman läpinäkyväksi ja ymmärrettäväksi. Hissien keskustelujen kuunteleminen on hämmentävän kiehtovaa”, Hasan & partnersin luova johtaja Tobias Wacker sanoo.

Koneen uusissa 24/7 Connected Services -palveluissa hyödynnetään IBM Watson IoT -alustaa ja muita edistyksellisiä teknologioita, joilla hissit ja liukuportaat tuodaan älykkäiden palveluiden piiriin. Watsonin kognitiivisen tiedonkäsittelyjärjestelmän ansiosta hissien ja liukuportaiden kunnossapito voidaan nostaa täysin uudelle tasolle.

Järjestelmällä voidaan kerätä, analysoida ja raportoida valtavia määriä hissien sensoreiden lähettämää dataa, mikä auttaa ennakoimaan mahdollisia vikoja ja näin parantamaan laitteiden käyttövarmuutta ja turvallisuutta.

”Kampanjamme tuo inhimillisen kosketuksen monimutkaiseen aiheeseen ja on hieno esimerkki yhteistyöstä, joka yhdistää luovuuden ja teknologian. Asioiden internet, pilvipalvelut ja tekoäly ovat monimutkaisia asioita – tavoitteemme oli mahdollisimman konkreettisesti osoittaa, miten homma toimii ja miten tuomme asiakkaillemme uutta arvoa. Machine Conversations markkinoi innovatiivisesti uusia 24/7 Connected Services -palveluitamme Watsonin kognitiivisten ominaisuuksien auttaessa meitä nostamaan hissien ja liukuportaiden palvelut uudelle tasolle toimialallamme”, Koneen markkinointi- ja viestintäjohtaja Max Alfthan toteaa.

”B2B-markkinointi ei ole enää boring to boring. Machine Conversations on esimerkki uudenlaisesta B2B-tekemisestä. Uskon että seuraavien vuosien aikana monet luovimmat ja tuloksellisimmat kampanjat tulevat B2B-puolelta", Hasan & partnersin B2B-yksikön johtaja Mia Sirkiä toteaa.