Kilpailut

Aleksi Ylä-Anttila 27.6.2018 14:03

Koneen ja Hasanin Machine Conversations Euro Effien finaaliin: "Merkityksellinen asia"

Hasan & Partners / Kone

Euro Effien finalistien joukossa ei ole tänä vuonna muita suomalaistöitä.

Hasan & Partnersin Koneelle suunnittelema Machine Conversations -kampanja on päässyt mukaan mainonnan tuloksellisuutta mittaavan EACA Euro Effie -kilpailun finaaliin kisaamaan voitosta kahdessa eri kategoriassa.

Hasanin suunnittelemassa ja yhdessä Koneen teknisten asiantuntijoiden kanssa toteuttamassa kampanjassa hissien sensoreiden lähettämä data on käännetty puheeksi. Kestoaiheena on hissin toiminta. Kampanjaa jatkettiin keväällä kampanjan teemaa jatkettiin Lontoossa twiittailevilla rullaportailla.

Machine Conversations nähdään tänä vuonna finaalissa ainoana suomalaisena työnä. 

Tänä vuonna EACA Euro Effie -voitosta kilpailevat yhteensä 38 finalistia 13 eri maasta. Machine Conversations ylsi finaaliin Service Launch ja Carpe Diem -kategorioissa. 

EACA Euro Effien kansainvälinen tuomaristo tarkastelee finalistitöissä etenkin tuloksellisuutta ja työn luovuutta. Kilpailun voittajat julkaistaan Brysselissä 16. lokakuuta 2018.

Hasan & Partnersin luova johtaja Tobias Wacker on iloinen työn menestyksestä.

Hasan & Partnersin luova johtaja Tobias Wacker | Kuva: Outi Järvinen

 

"Tämä on merkitykisellinen asia. Euro Effiessä shortlist on kuitenkin kohtalaisen lyhyt. En ole itse vielä voittanut Euro Effie -palkintoa. Kun työ saa tunnustusta sekä luovuutta että markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa kilpailussa, se tuntuu hienolta. On positiivinen yllätys, että olemme mukana vielä kahdessa eri kategoriassa", Wacker sanoo.

Machine Conversations on saavuttanut kansainvälistä huomiota kampanjan lanseerauksesta lähtien. Viimeiseksi kampanja voitti One Show Merit Awardin.

Kampanjasivustolla hissien välistä keskustelua on käynyt maailmaanlaajuisesti seuraamassa yli 755 miljoonaa ihmistä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö