Digitaalisen kaupan konsulttiyhtiö Columbia Road on kasvanut mukavasti viime vuosina. Vuonna 2016 perustetun yrityksen liikevaihto kasvoi vuoden 2018 tilinpäätöksen mukaan liki kolmella miljoonalla eurolla. Sama kehitys jatkui viime vuonna.

Columbia Roadin viime vuoden liikevaihto kasvoi 46 prosenttia nousten 8,9 miljoonaan euroon. Samaan aikaan Suomen-liiketoiminnan tulos oli 1,4 miljoonaa euroa. Työntekijöiden määrä koko Columbia Road Groupissa kasvoi 70:stä 100:aan.

Suomen-maajohtaja Eero Martela kertoo Columbia Roadin henkilöstön olevan erittäin tyytyväinen edellisvuoden kasvuun.

”Columbia Roadin tavoitteena on lisätä asiakasyritysten kilpailukykyä digitaalisessa myynnissä ja markkinoinnissa. Olemme erittäin tyytyväisiä viime vuoden kasvuun, joka on tullut pääasiassa verkkomyynnin kyvykkyyksien suunnittelusta ja rakentamisesta, pitäen sisällään esimerkiksi verkkokauppoja ja erilaisia markkinointiteknologian ratkaisuja, sekä growth hackingistä eli digitaalisen ostopolun jatkuvasta optimoinnista ja tehostamisesta”, Martela kertoo.

Tammikuussa kerrottiin Columbia Roadin työntekijöiden osakeohjelmasta, jonka päätavoitteena oli tarjota jokaiselle työntekijälle mahdollisuus tulla yrityksen omistajaksi. Jopa puolet työntekijöistä osallistui osakeohjelmaan.

Columbia Road Groupin konsernijohtaja Sirkka-Liisa Rotinen kertoo, että yrityksen tavoitteena on jatkaa kannattavaa kasvua rakentamalla digitaalista myyntiä tukevaa tarjoamaa entistä kokonaisvaltaisemmaksi.

”Voidaankin jo puhua asiakkaidemme koko myyntitoiminnan transformaatiosta, johon Columbia Road tarjoaa monipuolisia konsultointipalveluita liittyen esimerkiksi asiakkaiden organisaatioihin, myyntistrategioihin ja markkinointiteknologiaratkaisuihin kuten Salesforce”, Rotinen kiteyttää tiedotteessa.

Tulevaisuuden kasvua haetaan myös Ruotsista, jossa työskentelee nyt 10 digitaalisen myynnin ja markkinoinnin ammattilaista. Ruotsin-maajohtajana aloitti vuoden alussa Lauri Eurén.

Futurice-konserniin kuuluvan Columbia Roadin asiakkaita ovat sekä kuluttaja- että B2B-yritykset kuten Marimekko, Posti ja Lassila & Tikanoja.