Suoratoistopalvelu Netflix julkisti tiistaina tammi-maaliskuun tuloksensa, joka paljasti ihmisten karanteeniajan kulutuskäyttäytymisestä paljon. Netflix ilmoitti saaneensa globaalisti 15,7 miljoonaa uutta asiakasta, kun FactSetin keräämä analyytikkojen konsensusennuste oli 8,2 miljoonaa uutta asiakasta.

Yhtiön osake lähti tulosjulkistuksen jälkeen Wall Streetillä jälkipörssissä yli kymmenen prosentin nousuun. Osake on kallistunut 12 kuukauden aikana 14 prosenttia, kun S&P 500 -indeksi on samassa ajassa pudonnut kuusi prosenttia.

Karanteenin aikana julkaistuista sarjoista erityisesti Tiger King -dokumentti on kerännyt katsojien suosiota ympäri maailmaa.

”Ensimmäiset kaksi kuukautta noudattivat edellisten vuosien kasvuvauhtia, mutta kun kaupunkeja alettiin sulkea, niin monet kotitaloudet siirtyivät nauttimaan Netflixin viihteestä”, yhtiö kertoi tiedotteessaan.

Netflix kuitenkin varoittaa, että vahva dollari heikentää sen tulosta. Lisäksi ihmisten tulotason heikentyminen vaikuttaa myös Netflixin tilausmääriin ajan kanssa.

”Odotamme myös, että tilausmäärät ja katselu laskevat, kun karanteenit loppuvat, minkä me toivomme tapahtuvan pian.”

Yhtiön liikevaihto nousi 5,77 miljardiin dollariin, kun vuosi sitten se oli 4,52 miljardia dollaria. Analyytikot odottivat Netflixiltä 5,75 miljardin dollarin liikevaihtoa. Samalla osakekohtainen tulos oli 1,57 dollaria, mikä jäi analyytikoiden 1,64 dollarin ennusteesta.

Karanteeni vaikuttaa myös Netlixin uuteen sisältöön, kun kaikki tuotannot ovat nyt alhaalla. Yhtiö ilmoitti varanneensa 100 miljoonan dollarin rahaston alan tv-alan työntekijöille, jotka menettävät elantonsa karanteenin aikana.