Alepa on saanut ennennäkemätöntä tunnustusta Eurobest-kilpailussa.

Kuuden mitalin ja innovaatiopalkinnon lisäksi Korttelitoive-palvelu sai Grand Prix'n eli pääpalkinnon Mobile-kategoriassa.

Grand Prix'n voittaminen täydentää Korttelitoiveen kuuden mitalin ja Innovation Awardin palkintosaalista. Kampanja sai yhteensä yhdeksän shortlist-paikkaa.

Chatbotin luovasta ideasta ja suunnittelusta vastasi S-ryhmä n markkinoinnin asiantuntijayksikkö SOK Media.

"Olemme yhdessä linjanneet, että markkinointiviestintämme on oltava Euroopan huipputasoa. Nyt olemme todistetusti saavuttaneet kunnianhimoisen tavoitteemme, mutta emme toki jää lepäämään laakereillamme, vaan nostamme rimaa entistä korkeammalle", SOK Median markkinointijohtaja Lauri Toivonen sanoo.

Nyt palkittu Korttelitoive-chatbot on jatkoa Alepan pidempiaikaiselle konseptille, jossa kuluttaja voi toivoa lähikauppaansa lempituotteitaan. Facebook Messenger -chatbot on yhteydessä laajempaan tuotevalikoimaan, josta asiakas voi valita haluamansa tuotteen. Botti on osa valikoimahallintaa ja logistiikkaketjua.

"Asiakkaat ottivat palvelun nopeasti omakseen. Se, että huippusuosittu palvelumme saa arvostusta myös Suomen rajojen ulkopuolella, on kirsikka kakun päälle", HOK-Elannon viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola sanoo tiedotteessa.

Yhteistyökumppaneina hankkeessa olivat mukana mediatoimisto Carat Finland, teknisenä toteuttajana Accenture ja markkinoinnin ilmeestä vastasi Wörks. Korttelitoiveen PR:ssä avusti Netprofile, hahmot laati Boutique ja case-materiaalin audiovisuaalisen konseptin TBWA\Helsinki.

Ascential in järjestämä Eurobest-kilpailu palkitsee Euroopan parasta markkinointia. Kisan Grand Prix -palkinnot julkistettiin torstaina 13. joulukuuta Lontoossa.