Palkinnot

Laura Kukkonen 16.2. 13:32

Koskenlaskija, Plan ja Pelastusarmeija kisaavat Vuoden aikakauslehtimainoksen tittelistä

Kuvituskuva / Colourbox

Edit-kilpailu on julkistanut lisää shortlistoja.

Aikakausmedian järjestämän Edit-kilpailun kaksi mainonnallista sarjaa ovat Vuoden aikakauslehtimainos ja Vuoden aikakauslehtimainostaja.

Tuomaristo valitsi viime vuoden parhaiden aikakauslehtimainosten shortlistan lähes 90 mainoksen tai mainossarjan joukosta.

Maaliskuussa järjestettävässä Edit-gaalassa palkitaan aikakauslehtiosaamista peräti 15 sarjassa. Editiin kuuluu myös aikakauslehden kansikilpailu, jonka äänestys jatkuu 28. helmikuuta saakka. Toimituksellisiin sarjoihin kuuluvat muun muassa Vuoden juttu, Vuoden aikakauslehtikuvat ja Vuoden lehti.

Mainoksen tai mainossarjan valinnassa ehdokkaina olivat Aikakausmedian ja Markkinointi & Mainonta -lehden Kuukauden aikkarimainos -kisassa mukana olleet ja Aikakausmedia ADS:n kautta välitetyt mainokset.

Vuoden 2016 mainonnallisten sarjojen voittajat olivat mainostajien sarjassa Lumene ja mainosten sarjassa AaltoEE:n Muotokuvia johtajuudesta.

Vuoden aikakauslehtimainos 2017 -finalistit:

Huono onni voi kohdata kenet tahansa

  • Mainostaja: Pelastusarmeija
  • Markkinointijohtaja Anne Fredriksson
  • Markkinointipäällikkö Joona Junkkari
  • Markkinointiassistentti Asta Kiema
  • Mainostoimisto: Make it Simple
  • Creative Director Jarkko Tuuri
  • Creative Director Jukka Mannio
  • Account Director Pia Eiro
  • Mediatoimisto: Vizeum
  • Account Manager Pirjo Ketola
  • Strategic Planner Ada-Maria Wäck
  • Valokuvaaja: Anton Sucksdorff
  • Tuotanto: Left & Right, Kirsi Pärni
  • Julkaistu: Anna, Image, Kotiliesi, Seura, Suomen Kuvalehti

12-vuotiaan äitiysvaatteet

  • Mainostaja: Plan International Suomi
  • Markkinointijohtaja Kirsi Mettälä
  • Markkinointipäällikkö Eva Anttila
  • Communications specialist Kalle Heino
  • Mainostoimisto: Hasan & Partners
  • Executive creative director: Eka Ruola
  • Creative director Tobias Wacker
  • Senior Creative: Anu Niemonen
  • Creative: Bruno Ribeiro
  • Creative Joel Lindgren
  • Graphic designer Riikka Koistinen
  • AD assistant Minna Lairi
  • Producer Marc Stevenson
  • valokuvaaja: Meeri Koutaniemi
  • ohjaaja ja vaatesuunnittelu: Paola Suhonen
  • Mediatoimisto: Dagmar
  • Digital Planner Veera Jokinen
  • Julkaistu: mm. Anna, ELLE, Kodin Kuvalehti, Kotiliesi ja Trendi

Koskenlaskija

  • Mainostaja: Valio
  • Markkinointipäällikkö Laura Vesterholm
  • Markkinointi- ja viestintäjohtaja Ann-Mari Hämäläinen
  • Mainostoimisto: SEK
  • Art Director Heli Roiha
  • Copywriter Otto Kilpiö
  • Tekninen viimeistelijä Jari Mäkelä
  • Projektijohtaja Ainoliisa Hieta
  • Asiakkuusjohtaja Laura Mertano
  • Mediatoimisto: Dagmar
  • Strategist Juuso Wäänänen
  • Client Manager Heidi Rautala
  • Media Planner (print&ooh) Annika Merenheimo
  • Julkaistu: mm. Erä, Image, Suomen Kuvalehti, Tiede ja Trendi

Vuoden 2017 aikakauslehtimainoksen tuomaristoon kuuluivat Tomi Härmä, Riikka-Maria Lemminki, Vaula Norrena, Merja Salo ja Anne Tuomikoski. Tuomariston puheenjohtajana oli Aikakausmedian markkinointi- ja tutkimuspäällikkö ja mainonnallisten sarjojen puheenjohtaja Outi Sonkamuotka.