Yhteistyöt

Laura Kukkonen 18.5. 13:27

Koti kuin hotellihuone – St. George aloitti yhteistyön Finnish Design Shopin kanssa

Hotel St. George

Toukokuun alussa avatun Hotel St. Georgen sisustuksen voi hankkia Finnish Design Shopista.

Kämp Collection Hotels -hotellikonsernin tuorein avaus Hotel St. George ryhtyi yhteistyöhön suomalaiseen muotoiluun keskittyvän verkkokaupan Finnish Design Shopin kanssa.

Yhteistyön myöstä St. Georgen sisustuksessa käytettyjä huonekaluja ja valaisimia voi ostaa verkkokaupasta ja sen erityisestä St. George Collection -mallistosta.

Hotel St. Georgen hotellinjohtaja Roni Huttunen sanoo, että hotellin vierailta tulee paljon kyselyjä sisustustuotteiden alkuperästä ja siitä, voiko niitä hankkia jostakin.

Hotellin sisustuksessa on käytetty muun muassa Artekin, Klaus Haapaniemen, Nikarin, Louis Poulsenin ja Vitran tuotteita. | Kuva: Hotel St. George

Sisustuksessa on käytetty muun muassa Artekin, Klaus Haapaniemen, Nikarin, Louis Poulsenin ja Vitran tuotteita. Huonekalut ja esineet on valinnut projektin luova johtaja Mirkku Kullberg. Lisäksi hotellissa on esillä noin 400 taideteosta.

"Kaikki on huolella kuratoitu ja valittu. Taide ja design ovat iso osa hotellielämystä. On asiakaskokemusta parantavaa palvelua kertoa, mistä niitä tuotteita saa ja mistä ne tulevat", Huttunen kertoo.

Kumman osapuolen aloitteesta yhteistyö alkoi?

"Keskustelut alkoivat jo suunnitteluvaiheessa projektitiimin kesken. Finnish Design Shopilla on näistä tuotteista valtaosa muutenkin jo myynnissä. Tässä kukin löytää toisensa. Mietimme asiakaspalvelua ja asiakaskokemuksen elinkaarta. Tämä on eräänlainen jatkumo sen hotellissa oleskelun jälkeen", Huttunen sanoo.

Finnish Design Shopin operatiivinen johtaja Reetta Noukka kertoo, että yhteydenotto tuli hotellin puolelta, kun luova johtaja Kullberg oli tekemässä suunnitelmia sisustuksia varten.

"Siinä löytyi hyvä match, koska meillä oli jo valmiiksi suuri osa niistä tuotteista myynnistä. Tavoittelemme molemmat samanlaista kohderyhmää, ja näkyvyys on molemmille hyödyksi. On ollut puhetta, että ostetuista tuotteista tulisi affiliate-markkinoinnin tyyppistä provisiota, mutta sitä ei ole vielä otettu käyttöön", Noukka sanoo.

Huttunen ei kommentoi yhteistyösopimusta tarkemmin. Hän korostaa, että kyseessä on ensisijaisesti asiakaspalveluun liittyvä ratkaisu. Tietoa verkkokaupasta asiakkaat saavat hotellin verkkosivuilta ja kysyessään asiasta hotellista.

Voiko yhteistyö laajentua St. Georgesta hotellikonserni Kämp Collection Hotelsin muihin hotelleihin?

"En osaa kommentoida tuota. Hotel St. Georgeen tämä sopii. Kaikki helmemme ovat uniikkeja ja erilaisia", Huttunen sanoo.