Kotimaan Energian kannustaa Tinder-kampanjallaan ihmisiä tutustumaan toisiinsa. Tänään alkanut kampanja on osa viime vuonna lanseerattua Sähköä ilmassa -konseptia. Sekä konseptin että kampanjan taustalla on Vapa Media.

Kotimaan Energialla on Tinderissä brändätty profiili, jonka kanssa seuranhakusovelluksen käyttäjät voivat matchata.

Matchin jälkeen palvelun käyttäjät ohjataan Kotimaan Energian kampanjasivulle yksityisviestin avulla. Kampanjasivulla halukkaat voivat osallistua arvontaan, jonka palkintona on treffit Dinner in the Sky -tapahtumassa. Profiilin lisäksi Tinderissä pyörii heinäkuun ajan Kotimaan Energian mainos.

Kotimaan Energian brändi- ja viestintäpäällikkö Nina Kareinen-Kippo kertoo M&M:lle, että yhtiö kampanjoi sovelluksessa pelkästään naispuolisella profiililla.

"Kokeilemme meille uutta mediaa ja siksi on järkevää panostaa meille tärkeämpään kohderyhmään eli miehiin. Miehet solmivat sähkösopimuksen naisia todennäköisemmin, siksi päädyimme naispuoliseen profiiliin. Alun perin tarkoituksemme oli tehdä sekä mies- että naisprofiilit, mutta kun mediakustannukset selvisivät, päädyimme tähän ratkaisuun. Naiset ovat tietysti tervetulleita matchaamaan profiilimme kanssa."

"Voimme tehdä miespuolisen profiilin myöhemmin, jos kampanja kiinnostaa yleisöä laajasti."

Kareinen-Kipon mukaan Kotimaan Energia käyttää Tinder-markkinointiin 25 000 euroa, josta brändätyn mainosprofiilin osuus oli 15 000 euroa. Kareinen-Kippo kertoo, että Tinder on arvioinut kuukauden kestävän kampanjan impressioiden määräksi noin 200 000. Kampanjan tavoite on lisätä Kotimaan Energian tunnettuutta ja tavoittaa uusia asiakkaita.