Suomalaiset opettelevat nyt etätyön tekoa pakon sanelemana. Uudessa normaalissa on paljon opittavaa, mutta työpukeutuminen on yksi etätyön ulottuvuuksista.

Etäkonttorilla päivät saattavat helposti kulua pyjamassa, sillä tuottavuus ei riipu housujen kireydestä. Kajaanilainen vaateyritys R-Collection kantaa collegensa kekoon ja kehottaa huhtikuussa aloitetussa kampanjassa ihmisiä ilmaisemaan itseään pukeutumalla mukavasti mutta tyylikkäästi.

Kaupallinen ulottuvuus löytyy siitä, että nyt R-Collection tuo myyntiin uuden Remotewear-kotoilumallistonsa. Mallisto on kampanjaluonteinen ja sisältää collegehousut ja -paidan, hupparin sekä t-paidan kolmessa eri värissä.

Ajan hengen mukaan tuotteet voi tilata kotiin R-Collectionin verkkokaupasta.

”Kotona ollaan kotivaatteissa, mutta niiden ei tarvitse olla tylsiä tai kulahtaneita. Etätöissä voi pukeutua parhaimpiinsa, mukavimmalla mahdollisella tavalla. Rentoa etätyölookkia on myös kiva esitellä muille – samalla kannustaen heitä jäämään kotiin, joille se on ammatin puolesta mahdollista”, R-Collectionin pääsuunnittelija Lilli Norio kertoo tiedotteessa.

Lanseerauksessa on vahva hyväntekeväisyyskulma, sillä malliston myyntituotosta viisi prosenttia ohjataan MIELI Suomen Mielenterveys ry:lle. Järjestö tekee monipuolista ja pitkäjänteistä työtä mielenterveyden edistämiseksi: se tarjoaa muun muassa ympärivuorokautista kriisiapua.

”Työ mielenterveyden puolesta on kriisiaikana erityisen tärkeää: ihmisten ei pidä jäädä pelkojensa ja ahdistuksensa kanssa yksin. Siksi haluamme tällä mallistolla tukea järjestön tekemää tärkeää työtä”, R-Collectionin toimitusjohtaja Marjo Saastamoinen kertoo.

Asut jakoon!

Monet ovat kotikonttorilla yksin, mutta olemme kaikki samassa tilanteessa yhdessä. Kampanjamalliston lanseerauksen alussa kunniaksi R-Collection kannustaa myös ihmisiä jakamaan oman #remotewear-tyylinsä Instagramissa.

Tarkoituksena on innostaa kaikkia suomalaisia pukemaan ylle parhaat kotivaatteensa – ja pysymään kotona. Parhaiden kuvien jakajille on luvassa palkintona Remotewear-tuotepaketti, R-Collection tiedottaa.

Uusi normaali vaikuttaa myös markkinointi- ja media-alan käytäntöihin. R-Collectionin kampanjan yhteydessä esitellään myös uudenlainen tapa ottaa muotikuvia epidemian aikana terveyttä vaarantamatta.

Valokuvaaja Samuli Härkönen ohjeisti malleja etukäteen kampanjakuvien tyylistä, mallit kuvasivat itsestään puhelimella kuvia ja videota ja lopuksi kuvaaja editoi ne. Myös viralliset kampanjakuvat nähdään R-Collectionin sosiaalisen median kanavissa.