Mainonta

M&M 18.8.2014 11:02 päivitetty 4.2.2016 10:44

Kotimainen Youtube-tähtien verkosto auttaa mainostajia löytämään kohderyhmänsä

"Kauttamme on mahdollista tavoittaa massan lisäksi erilaiset niche-kohderyhmät yhteisövaikuttajan luomien sisältöjen kautta", sanoo Töttöröö Networkin maajohtaja Joona Haatainen.

Suomeen on perustettu uusi kotimainen Youtube-videoverkosto.

Töttöröö-niminen verkosto kokoaa yhteen kotimaisia Youtube-tähtiä, kuten vloggaajia ja huumoriryhmiä. Mukana ovat muun muassa Duudsonit ja Justimus.

Tiedotteen mukaan verkoston tavoitteena on luoda sen kanaville edellytykset tehdä parasta kotimaista Youtube-viihdettä sekä auttaa mainostajia löytämään ydinkohderyhmänsä Youtubessa sekä muualla sosiaalisessa mediassa.

"Uskomme, että laadukas brändätty viihde ja sisältö on tehokkain tapa tehdä mainontaa Suomen kokoisilla markkinoilla. Kauttamme on mahdollista tavoittaa massan lisäksi erilaiset niche-kohderyhmät pelaajista motocrossin harrastajiin yhteisövaikuttajan luomien sisältöjen kautta", sanoo Töttöröö Networkin maajohtaja Joona Haatainen tiedotteessa.

Mainostajille Töttöröö tarjoaa Youtube-kanavien sisältöjen yhteydessä muun muassa tuotesijoittelua, brändättyä sisältöä, ohjelmasarjoja ja konsultointipalveluita. Syksyn aikana palvelutarjontaa aiotaan laajentaa myös preroll- ja display-mainontaan.

Videoverkoston kanavilla on yhteensä yli 550 000 tilaajaa ja niille ladatut videot ovat keränneet yhteensä yli sata miljoonaa katselukertaa, tiedotteessa kerrotaan. Kanavien videoita katsotaan yli neljä miljoonaa kertaa kuussa.

Verkosto avattiin perjantaina 15. elokuuta.

Töttöröö Networkin osakkaita ovat Duudsonien tuotantoyhtiö Rabbit Films, Iiro Lahdenrannan Result Entertainment Group, Justimuksen manageri sekä Töttöröö Networkin maajohtaja Joona Haatainen ja luova johtaja Kai Rinkinen.

Verkoston rinnalla toimintansa aloittaa Youtube-artisteihin erikoistunut ohjelmatoimisto Töttöröö Live. Se tarjoaa tapahtumajärjestäjille esiintyjiä yritystilaisuuksista nuorisotapahtumiin.