Asiakaslehdet

Laura Kukkonen 14.6. 10:57

Kotipizza perusti oman lehden – "yhä erittäin toimiva ja ajankohtainen väline"

Kotipizza
Kotipizzan asiakaslehden toisen numeron kansikuvapoikana on Kalle Palander.

Pikaruokaketju Kotipizza on lanseerannut printtilehden.

Quattro Stagioni -asiakaslehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa ja sitä jaetaan Kotipizzan ravintoloissa.

"Haluamme tavoittaa asiakkaamme siellä missä he ovat. Ravintolassa paperinen lehti on siihen yhä erittäin toimiva ja ajankohtainen väline", Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen sanoo tiedotteessa.

Ketjun mukaan paperilehti tukee Kotipizzan digitaalisten kanavien sisältöjä. Digitaalisuus onkin ollut yksi kulma, josta Kotipizza on viime vuosina hakenut kasvua. Viime vuonna pizzaravintolaketju otti käyttöön esimerkiksi Kotibotti-palvelun, jonka kautta pizzan voi tilata pikaviestipalvelun avulla.

"Monella asiakkaalla on pizzaa hakiessaan tai yksin syödessään hetki luppoaikaa. Silloin moni selaa mieluummin laadukasta lehteä kuin plärää kännykkäänsä", Tervanen arvioi.

Lehden sisällöt kertovat muun muassa Kotipizza-yrittäjien tarinoita. Lisäksi mukana on tietoa uutuustuotteista, raaka-aineista ja ketjun vastuullisuustyöstä. Lehden ensimmäinen numero ilmestyi maaliskuussa.

Kotipizza on yksi markkinointimyönteisyydestään tunnetuista suomalaisyrityksistä. Toimitusjohtaja Tervanen oli viime vuonna ehdolla Mainonnan Monitaho -palkinnon saajaksi. Kotipizza investoi markkinointiin 4,5 miljoonaa euroa viime vuonna.

Kauppalehti kertoi toukokuussa 2018, että Kotipizzan myynti on kasvanut 37 perättäisenä kuukautena. Huhtikuussa 2018 Kotipizzan myynti oli kokonaisuudessaan 9,3 miljoonaa euroa. Verkkokaupan osuus siitä oli noin kymmenen prosenttia.