Palkinnot

Laura Kukkonen 19.4.2018 23:00 päivitetty 20.4.2018 08:01

"Koulujen Ikea" nappasi Vuoden Huiput -kisan pääpalkinnon

HEI Schoolsin tavoitteena on tuoda laadukas varhaiskasvatus niin monen lapsen saataville maailmassa kuin mahdollista.

Vuoden Huiput vuodelta 2017 on valittu.

Viime vuoden parhaita markkinointi- ja design-tekoja palkitsevan Vuoden Huiput -kilpailun pääpalkinnon eli Grand Prix'n sai HEI Schools -konsepti.

Pääpalkinnon saajan valitsi ylituomari, Samuji-vaatemerkin takana oleva Samu-Jussi Koski. Voitokas kokonaisuus kahmi myös Kultahuippu-palkinnot kahdessa sarjassa.

Kosken mukaan HEI Schoolsin takana on viisas ja innovatiivinen idea. Konsepti nousi hänen mielestään esiin raikkautensa ja harkitun, ammattimaisen kokonaisuutensa vuoksi.

""Koulujen Ikea", palvelumuotoilukonseptin rakentaminen suomalaisen varhaiskasvatusosaamisen ja -tutkimuksen päälle, on hieno ajatus jo itsessään, mutta erityisen ilahduttavan konseptista tekee sen loppuun asti viety palvelumuotoilu ja oma ääni", Koski sanoo tiedotteessa.

HEI Schoolsin tavoitteena on tuoda laadukas varhaiskasvatus niin monen lapsen saataville maailmassa kuin mahdollista.

Kisan järjestävä Grafia kertoo, että palkittujen joukossa oli kattava joukko suuria ja pieniä toimistoja. Eniten huippuja toimistoista kahmi TBWA\Helsinki. Kultahuipun pokkasi yhteensä 15 kilpailutyötä ja Hopeahuipulla palkittiin 42 työtä.

Koski oli kannustanut tuomaristoja kiinnittämään kisatöissä huomiota vilpittömyyteen ja aitoon, omaan sanomaan.

"Tämän kilpailun parhaissa töissä näkyy juuri tämä vilpittömyys. Joissain sarjoissa voittajaksi nousivat nimenomaan vahvasti arvopohjaiset teot tai viestit. Toisissa vaikutuksen teki simppeli, oikea oma ääni. Yhteistä parhaille oli: ne osuivat sydämeen, oikeasti."

Platinahuipulla palkittiin arvostettu mainoselokuvien ohjaaja Rauno "Rane" Tiukkanen. Hän on ollut mukana tekemässä Veikkauksen, Sammon ja DNA:n mainontaa niiden kulta-aikoina.

"Hän on ollut mukana luomassa ilmiöitä, kuten 'kaamea kapula', 'elämä on' sekä 'mokkula'. Mokkula saattaa jopa olla hänen keksimänsä sana", kollega Erkko Mannila kertoo.

Vuoden Asiakashuipun taas saa OP:n pääjohtajan tehtävistä eläkkeelle jäänyt Reijo Karhinen.

Asiakashuippu annetaan hyvälle markkinoinnin ja muotoilun ostajalle. Karhisen kerrotaan nähneen hyvän asiakaskokemuksen ja palvelumuotoilun tärkeyden.

Vuoden junior -palkinnon sai 24-vuotias motion designer Oscar Böckerman mainostoimisto 358:sta.

Koko Vuoden Huiput -tapahtuman ilmeestä vastaa suunnittelutoimisto Aivan. Kaikkiin palkittuihin töihin voi tutustua Vuoden Huiput -verkkosivustolla.

Vuoden Huiput 2017 -näyttely on tänä vuonna ensimmäistä kertaa esillä Habitare-tapahtuman yhteydessä syyskuussa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö