Näkkileipäbrändi Koulunäkki aikoo kerätä 50 000 euroa vähävaraisten perheiden lasten harrastustoiminnan tukemiseen. Rahalahjoituksen lisäksi Koulunäkki kannustaa vuoden kestävässä kampanjassaan kuluttajia vaate- ja tavaralahjoituksiin.

Syö näkkäriä ja anna lapselle harrastus -kampanjan aikana Koulunäkki lahjoittaa jokaisesta ostetusta Koulunäkki Klassikko -kampanjapakkauksesta kolme senttiä Hope ry:lle, kunnes lahjoitussumma 50 000 euroa tulee täyteen. Kampanjan tarkoitus on tukea vähävaraisia ja kriisin kokeneita lapsiperheitä harrastusmaksuissa ja urheiluvälinehankinnoissa, jotta yhä useammalla lapsella olisi tasavertainen mahdollisuus urheiluharrastuksiin.

Koulunäkki myös kannustaa kuluttajia lahjoittamaan vaatteita ja tavaraa tai antamaan omaa aikaansa hyväntekeväisyysjärjestön tueksi.

“Monipuolinen ja terveellinen ruoka on Suomessa kasvavalle lapselle perusoikeus. Meille myös harrastusten ja liikunnan riittävä rooli on sydämen asia. Koulunäkki on yli viidenkymmenen vuoden ajan tuonut lasten ja nuorten arkeen energiaa päiväkodeissa, kouluissa ja esimerkiksi armeijassa, joten Hopen arvokkaan työn tukeminen oli hyvin luonnollinen valinta Suomen näkkärihistorian suurimman keräyksen kohteeksi”, sanoo Koulunäkkiä valmistavan Lantmännen Cerealia Oy :n brand manager Emilia Taxell.

Oman rahallisen tukensa lisäksi Koulunäkki kannustaa ihmisiä lahjoittamaan käyttökelpoisia, mutta tarpeettomaksi jääneitä urheiluvälineitä ja varusteita oman alueen Hope-toimipisteelle.

”Esimerkiksi jalkapallo tai salibandymaila sopivat pihapeleihin, jotka eivät edes vaadi harrastusmaksuja. Tärkeintä on kannustaa lapset liikkumaan.”

Kampanja tulee näkymään monimediallisesti katukuvassa, printtimainonnassa sekä Koulunäkki Klassikko -kampanjapakkauksissa. Kampanjaan kuuluu myös urheiluvälineiden keräystempauksia.

Taxell kertoo M&M:lle, että suunnitelmissa on, että keräysauto kiertää pääkaupunkiseudulla keräämässä urheiluvälinelahjoituksia.

”Tarkoitus on tehdä välineiden lahjoittamisesta kuluttajille helppoa niin, ettei heidän tarvitse miettiä, mitä niille voi tehdä tai lähteä itse viemään niitä Hopen pisteelle.”

Kampanjan mainonta on Bob the Robot in käsialaa ja kampanjapakkauksen on suunnitellut Kuudes. Keräystapahtumista puolestaan huolehtii viestintä- ja pr-toimisto Wolfcom. Mediatoimistona kampanjassa on Toinen PHD.

Valtakunnallisesti toimiva Hope ry edistää vapaaehtoisvoimin ja lahjoitusten avulla lasten tasa-arvoisia mahdollisuuksia hyvään arkeen Suomessa.

“Hope ry toimii lasten hyväksi Suomessa, ja viime vuonna autoimme 20 000 vähävaraisen perheen lasta. Koulunäkin tavoittelema keräyssumma on toiminnallemme merkittävä, sillä sen avulla pystymme suoraan kustantamaan yli 160 lapselle harrastusmaksun tai vaihtoehtoisesti tarjoamaan liikuntavarusteita 1 660 lapselle”, kertoo Hope – Yhdessä ja yhteisesti ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila.

Juttua päivitetty klo 15:15: Lisätty tieto siitä, että mediatoimistona kampanjassa on Toinen PHD.