Elintarvikejätti Kraft Heinzin markkinointipuolella saatettiin hieraista silmiä viime viikolla, sillä yhtiön omistamien Planters-, Kool-Aid- ja Capri Sun -brändien Twitter-tileille murtauduttiin ja niillä alettiin julkaista järjetöntä ja sopimatonta sisältöä.

Perjantaisen hakkerointivälikohtauksen aikana Twitter-tileillä julkaistiin toisiaan muistuttavia ja osittain identtisiä tviittejä, jotka sisälsivät muun muassa kirosanoja ja viittauksia sukupuolielimiin. Tileillä myös julkaistiin video, jossa henkilö tanssii ja heiluu Guy Fawkes -naamari päässään. Ad Agen mukaan tviitit poistettiin perjantaina. Kraft Heinz ei ole kertonut, oliko sen muiden brändien tileille murtauduttu.

"Olemme tietoisia siitä, että ulkoinen taho hakkeroitui usean brändimme Twitter-tilille. Olemme pahoillamme sopimattomasta sisällöstä, joka on saattanut loukata fanejamme. Poistimme viestit nopeasti ja tutkimme tapahtunutta Twitterin kanssa, jotta voimme varmistaa, että näin ei käy uudelleen."

On vaikea arvioida, miten suuri kolaus hakkerointi oli Kraft Heinzin brändeille. Plantersin Twitter-tilillä on 36 000, Capri Sunilla yli 6400 ja Kool-Aidilla yli 17 000 seuraajaa.