Miten löytää parhaiten omiin tarpeisiin vastaavan tiedotejakelijan? Tuoreessa M&M-lehdessä tiedotejakelua tarjoavat yritykset avaavat hintojaan ja palvelukokonaisuuksiaan.

Tässä artikkelissa kuusi tiedotejakelupalvelujen tarjoajaa vastaa kysymykseen: Miksi juuri te?

STT Viestintäpalvelujen liiketoimintapäällikkö Maunu Anhava:

"Yksi tärkeimmistä arvoistamme uutistoimistona on luotettavuus. Sen pitäisi näkyvä myös STT Viestintäpalveluissa niin, että kun lupaamme jotakin, se myös toimii. Jakelun kattavuuden ja palvelun laadukkuuden pitäisi olla Suomen parasta. Emme ole halvin palveluntarjoaja emmekä koskaan tule sitä olemaan. Haluamme pystyä tarjoamaan laadukkainta palvelua."

Cisionin maajohtaja Arttu Sipilä:

"Cisionilla työskentelee yli 200 media-analyytikkoa, joiden ainoa työ on päivittää toimittajien ja toimitusten yhteistietoja. Suomessa 3 hengen analyytikkotiimimme päivittää noin 15 000 yhteystiedon rekisteriä. Teemme viikossa 250–300 päivitystä ja käymme jokaisen kontaktin läpi vähintään kerran vuodessa."

Koodiviidakon maajohtaja Antti Korpela:

"Oulun pääkonttorillamme työskentelee yli 10 hengen kansainvälinen informaatikkotiimi, joka huolehtii siitä, että toimittaja- ja bloggaajakantamme kehittyy ja päivittyy jatkuvasti. Palvelumme yksi vahvuus on monikanavaisuus."

Meltwater Suomen maajohtaja Juha Westerlund:

"Massatiedottamisen sijaan uskomme räätälöityihin kontaktilistoihin. Mediaseurantaan yhdistetyn toimittajatietokannan kautta tiedotteet voi kohdistaa aiheesta kirjoittaneelle tai siitä kiinnostuneille henkilöille. Suomessa ei voi esimerkiksi ennakkoon kategorisoida tuulivoimatoimittajia, mutta haullamme voimme silti löytää heidät."

Mynewsdeskin kehitys- ja myyntipäällikkö Monica Nyman-Korhonen:

"Palveluja kehitetään nykypäivän yritysviestijän työnkulku ja tarpeet edellä jatkuvassa dialogissa asiakkaiden kanssa. Mynewsdesk on aina digitaalinen ja monikanavainen. Tuomme mutkattomuuden asiakaskohtaamisiin. Asiakkaan on helppo lähestyä meitä ja saada tarvittaessa tukea viestintään."

Valu Digital Oy:n toimitusjohtaja Kari Turunen:

"Tiedotteen jakelun helppous ja suoraviivaisuus on se, mitä ensisijaisesti tarjoamme. Tiedotteen aihe, kiinnostavuus ja uutisavo ratkaisee, millaisen näkyvyyden tiedotteen aihe mediassa saa. Itse emme tarjoa mediaseurantaa ja toimittajien kontaktointia, ainoastaan jakelutyökalun."

Tutustu tiedotejakelijoihin tarkemmin tuoreessa Markkinointi & Mainonta -lehdessä 17/2018.