Teknologia

Kari Hänninen 7.12.2017 17:45 päivitetty 8.12.2017 08:17

Kuluttajatutkimusjärjestöltä tyly arvio iPhone X:stä – "Lasikuoret hauraat kuin kananmunan kuoret"

Yhdysvaltalainen kuluttajatutkimusjärjestö Consumer Reports antaa kyytiä Applen huippupuhelimelle.

Applen iPhone X ei ole maailman paras älypuhelin, eikä se ole edes paras Apple-kategoriassa, väittää vaikutusvaltainen yhdysvaltalainen Consumer Reports. Sen mukaan esimerkiksi puhelimen lasikuoret ovat hauraat kuin kananmunan kuoret eikä laitteen akun kestossakaan ole hurraamista.

Sen sijaan iPhone X:n kameraa ja näyttöä Consumer Reports kiittelee.

Consumer Reportsin uusimmassa älypuhelinvertailussa parhaaksi laitteeksi osoittautui Samsungin Galaxy S8, joka sai 82 pistettä sataan ulottuvalla asteikolla.

Samsungin S8+ sijoittui toiseksi 81 pisteellä. IPhone 8 ja iPhone 8 Plus saivat molemmat 81 pistettä.

Sen sijaan iPhone X sai "vain" 80 pistettä, jolla määrällä se ylitti yhä Consumer Reportsin standardivaatimukset. IPhone X oli kuitenkin vertailun kallein puhelinmalli.

Samaan 80 pisteeseen ylsivät LG G6, Samsung Galaxy S7, Samsung Galaxy S8 Active ja Samsung Galaxy Note 8.

Yhdysvalloissa iPhone X maksaa tuhat dollaria. Consumer Reports pohtiikin, onko laite hintansa arvoinen sekä sitä, mikä iPhone ylipäätään kannattaisi ostaa.

Kaikki riippuu järjestön mukaan mieltymyksistä.

"Monet ihmiset väittävät, että iPhone X edustaa älypuhelinten tulevaisuutta. Se sai parhaat kokonaiskameratulokset Consumer Reportsin testauksessa ja siinä on yksi parhaista milloinkaan näkemistämme näytöistä", järjestö kirjoittaa.

Raportti muistuttaa, ettei puhelimessa ole tuttua Home-painiketta, mutta silti sen näyttö on huomattavasti pienempi kuin 7 Plus- ja 8 Plus -puhelimissa.

Sinällään puhelimen pientä kokoa vertailu kiittää.

Myös kasvojentunnistuksen tehokkuus saa kiitosta.

Silti Consumer Reports sijoittaa puhelimen ”kokonaispakettina” hieman alemmaksi kuin Samsungin S8:n, S8+:n ja Note8:n. Pääsyy on kilpailijoiden parempi akun kesto.

"Monet pitkään iPhonea käyttäneet eivät ole kiinnostuneita siirtymään Androidiin, joten todellinen kysymys heille on se, kannattaako säästää muutama dollari - tai itse asiassa pari sataa - ja ostaa iPhone 8 tai 8 Plus."

Lähde: Kauppalehti

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.