Yhteistyö kattaa brändi-identiteetin luomisen ja visuaalisen ilmeen, markkinointi- ja viestintämateriaalien toteutusta sekä koulutuspalveluja.

Kuntaliitto teki valinnan kevään ja kesän aikana tehdyn julkisen kilpailutuksen kautta. Kilpailutuksessa oli mukana kaikkiaan 23 toimistoa. Sopimuskauden on tarkoitus alkaa elo-syyskuussa 2019.

Valinnassa painotettiin Kuntaliiton mukaan selkeää toimintamallia, sujuvia prosesseja, kykyjä ja visuaalisia näyttöjä sekä hinnoittelua.

"Hienoa päästä kehittämään Kuntaliiton brändiä osaavan kumppanin kanssa. Kuntaliitossa on paljon hienoa asiantuntemusta ja osaamista ja haluamme sen paremmin näkyviin", Kuntaliiton viestintäjohtaja Maira Kettunen kertoo tiedotteessa.

Suomen Kuntaliitto on kuntasektorin edunvalvoja, kehittäjäkumppani sekä asiantuntija- ja tietopalvelujen tarjoaja, jonka jäseniä ovat kaikki Suomen kunnat ja kaupungit.

Kuntaliitto-konserniin kuuluu lukuisia tytäryhtiöitä, jotka keskittyvät muun muassa hankintoihin, koulutukseen, kaupunkisuunnitteluun sekä julkaisutoimintaan.

"Iloitsemme tästä valinnasta ja olemme valmiina laajan asiantuntijavalikoimamme kanssa tukemaan Kuntaliiton tärkeää tehtävää ja asemaa yhteiskunnassamme", toteaa Milttonin partneri Leena Gyllenbögel.

Miltton Group on markkinointiin, vaikuttamiseen, viestintään ja johtamisen kehittämiseen erikoistunut asiantuntijatalo. Miltton-ryhmän palveluksessa on lähes 400 asiantuntijaa.

Ryhmän liikevaihto kasvoi vuonna 2018 kolmanneksen 30,6 miljoonaan euroon. Myyntikate kasvoi 28 prosenttia 26 miljoonaan euroon. Käyttökate oli 4,9 miljoonaa euroa.