>> Toista kertaa järjestetyn Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun voitot menivät Turkuun, Kemiin ja Kotka-Hamina-seudulle. Suurimman voittopotin, kilpailukykysarjan 50 000 euron palkinnon sai Pilot Turku Oy Turun lentokenttä­alueen logistiikkakeskuksen LogiCityn lanseerauskampanjasta.

Mainostoimisto Briiffin suunnitteleman konseptin tarkoitus oli lisätä logistiikasta hyötyvien yritysten sijoittumista Turun lentokentän ympäristöön rakennettavalle alueelle. Markkinointiviestintää kohdistettiin sekä koti- että ulkomaisille toimijoille.

Tuomaristo kehui voittajakonseptia rohkeaksi, innovatiiviseksi ja pitkäjänteiseksi. Sen mukaan samanlainen ote toimisi muuallakin kilpailukyvyn edistäjänä

Sekä matkailu- että rekrytointisarjojen ykkössijoista heltisi 25 000 euroa. Kemin matkailuyhtiö voitti matkailusarjan Ihmekaupunki Kemi -kampanjalla, ja rekrytointisarjan voiton vei Kotka-Hamina-seudun kehittämisyhtiö Cursor Ulos purkista -kampanjalla.

- Kilpailun suosio ja taso osoittivat, että kunta-alalla tehdään korkeatasoista markkinointia, usein pienillä resursseilla ja ehkä siksikin tarkasti kohdistaen ja harkiten. Tuomaristot kaipasivat kuitenkin lisää markkinoinnin tuloksien mittaamista. Arvioinnilla voitaisiin kehittää markkinointia entistä tehokkaammaksi, SM-kilpailun ylituomarina toiminut Kuntaliiton viestintäjohtaja Jari Seppälä luonnehti.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuun osallistui 60 työtä. Kilpailun järjestivät Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry.