Logot

Mikko Metsämäki 16.3.2010 13:43 päivitetty 4.2.2016 09:51

Kuopio korvaa katastrofilogonsa

Kuopion kaupunginhallitus valitsi maanantaina kaupungille uuden "Kuningatar"-logon, johon se tosin toivoo vielä viilauksia.

Kuopion kaupunginhallitus valitsi maanantaina kaupungille uuden logon, johon se tosin toivoo vielä viilauksia, Savon Sanomat kertoo.

Uuden logon takana on mainostoimisto Mainonnantekijät, joka työsti kaikkiaan viisi vaihtoehtoa logoksi. Voittaneessa "Kuningatar"-logossa lukee Kuopio ja sen päällä on kaupungin perinteinen vaakuna.

Savon Sanomien mukaan loppusuoralla kisasi myös "markkinointihenkisempi" "Jaakko"-vaihtoehto.

Uusi logo korvaa yhdeksän vuotta vanhan, mainostoimisto Resultin suunnitteleman epäonnisen logon, joka ristittiin kansan suussa "nauriiksi" ja "kondomiksi".

Uutta visuaalista ilmettä on etsitty tarjouskilpailulla, jonka ohjeistuksessa todettiin, että uuden logon pääelementtinä tulee olla Kuopion vanha vaakuna vuodelta 1823.

Kuopion kaupungin tiedotustoimittaja Artti Junkkari kertoo, että ilmekilpailutukseen osallistui kaikkiaan 34 mainostoimistoa. Kuopiolainen Mainonnantekijät valikoitui ykköseksi pisteytysmenettelyllä.

– Tarjousten hinnat vaihtelivat 8 000 ja 80 000 euron välillä. Mainonnantekijöiden hintatarjous oli 8 900 euroa eli sieltä halvimmasta päästä, Junkkari sanoo.