Matkailumarkkinointi

M&M 26.9.2017 11:45

Kuopio satsaa kansainväliseen matkailuun - "Shanghai on erittäin kilpailtu markkina-alue"

Kuopio-Tahko Markkinointi
Kuopio houkuttelee kiinalaisia matkailijoita maisemiensa äärelle.

Kiinan matkanjärjestäjille suunnattu myyntitilaisuus on ensikosketus Kuopion kansainväliseen matkailumarkkinointiin.

Kuopio järjestää ensimmäisen Kiinan matkailumarkkinoille suunnatun, konkreettisen markkinointi- ja myyntitoimenpiteensä 13. lokakuuta.

Alueen markkinointitalo Kuopio-Tahko Markkinointi toteuttaa myyntitilaisuuden Kuopion kaupungin Shanghain juhlanäyttelyn yhteydessä. Tilaisuudessa alueen toimijat kertovat mahdollisille yhteistyökumppaneille, mitä Kuopiossa on tarjolla ja mitkä ovat alueen hyvät puolet. Näyttely järjestetään Yun Jian Art Museumissa Shanghai World Financial Centerissä lokakuussa 2017.

Odotukset tilaisuudelle ovat suuret. Kuopio-Tahko Markkinoinnin toimitusjohtaja Wille Markkanen sanoo, että Kuopion ja Shanghai Pudongin ystävyyskaupunkisuhteen 5-vuotista historiaa julistava näyttely käynnisti kansainvälisen matkailumarkkinointiprosessin. Kaupunki ja markkinointiyhtiö päättivät yhdessä hyödyntää tapahtumaa myös matkailun osalta.

"Shanghai on erittäin kilpailtu markkina-alue, josta koko maailma on kiinnostunut. Kuopion ja Shanghain välisestä ystävyyskaupunkisuhteesta on kiistatta apua kilpailtaessa markkinaosuuksista", Markkanen sanoo tiedotteessa.

Näyttely on myös osa Suomi 100 -juhlavuotta ja sen pääosassa on kuopiolaisen muotoilijan ja lasitaiteilijan Ritva-Liisa Pohjalaisen taidenäyttely.

Kuopio-Tahko Markkinointi on mukana jopa kahdessa Kiinan markkinoille tähtäävässä matkailuhankkeessa.

Kehitysyhtiö SavoGrow'n vetämä Pohjois-Savon Lakeland -hanke toimii yhtenä lenkkinä Visit Finlandin ja neljän Järvi-Suomen maakunnan sopimassa Lakeland-yhteistyössä Kiinan markkinoille tehtävissä toimenpiteissä. Tavoitteena on kehittää alueen houkuttelevuutta kansainvälisen matkailun kohdealueena.

Toinen hanke on Kuopio-Tahko Markkinoinnin oma kartoitus siitä, mitä toimenpiteitä pitää tehdä ennen kuin Kuopion alue voi pärjätä Kiinan markkinoilla. Hanke on nimeltään Kansainvälisen matkailumarkkinoinnin action plan.