Cannes Lions 2019

Aleksi Ylä-Anttila 5.4. 10:03

Kurio pitää työpajan tekoälystä Cannes Lions -festivaalilla: "Todella upea juttu"

Kurio
Kurio vetää Cannes Lions 2019 -festivaalilla työpajan tekoälyn hyödyntämisestä luovassa markkinoinnin suunnittelussa. Kuvassa vasemmalta toimitusjohtaja Tommi Opas, strategiajohtaja Elli Tuominen ja luova johtaja Jari Lähdevuori.

Kurio vetää Cannes Lions 2019 -festivaalilla työpajan tekoälyn hyödyntämisestä luovassa markkinoinnin suunnittelussa.

Kaikille festivaalivieraille avoin sessio opettaa uudenlaisen, algoritmien aikaan sopivan luovan suunnittelun prosessin.

Sessio rakentuu Kurion "World-Class Lessons on AI in Marketing" -tutkimuksen pohjalle. Analyysi yli 2 000 Cannes Lionsin voittajakampanjasta viimeiseltä kolmelta vuodelta osoittaa tekoälyn roolin nousseen tasaisesti.

Viime kesänä joka kymmenes voittaja hyödynsi tekoälyä. Työpajassa lähestytään aihetta konkreettisesti havaintojen ja case-esimerkkien kautta.

Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori kertoo festivaalin järjestäjien innostuneen Kurion tekoälyä ja sen hyödyntämistä koskevasta metodologiasta erityisesti, koska se soveltuu alan ammattilaisille laajasti.

"Se kääntää perinteisen luovan prosessin tavallaan ympäri. Siinä on heidän festivaalikävijöilleen juuri sopivasti tuttua, mutta samalla jotain täysin uutta", kertoo Lähdevuori.

Kurio on julkaissut Cannes Lionsin voittajiin liittyviä tutkimuksia vuodesta 2012.

Tekoälyraportti on tullut kolme vuotta sitten "World-Class Lessons on Social Media Marketing" -raportin rinnalle.

Kurio on myös valmentanut Cannes Lions Schoolissa nuoria alan tekijöitä sosiaalisen median markkinoinnista. Toimisto on lisäksi rakentanut festivaalille oman sosiaalisen median trendiraportin ja suunnitellut festivaalikävijöitä auttaneen chatbotin.

Kurion toimitusjohtaja, tekoälystä väitellyt tohtori Tommi Opas toteaa, että toimistolle on suuri kunnia päästä syventämään kumppanuutta Cannes Lionsin kanssa entisestään tulevan session kautta.

"Työpajoja mahtuu Cannesin ohjelmaan vain kourallinen. On todella upea juttu, että siellä on nyt myös suomalaisväriä", Opas toteaa tiedotteessa.

Cannes Lions on merkittävin markkinointialan kilpailu ja maailman johtavia luovuuteen keskittyviä festivaaleja. Järjestyksessään 66. Cannes Lions järjestetään 17.–21.6.2019.

Kurio on sosiaalisen median toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen.

Kurion liikevaihto vuonna 2017 oli noin 2,9 miljoonaa euroa ja liiketulos 750 000 euroa. Toimiston myyntikate tilikaudella 2017 oli 1,3 miljoonaa euroa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö