Jäätelöbrändi Pingviini on aloittanut sosiaalisen median asiantuntijatoimiston Kurio n kanssa yhteistyön, joka pitää sisällään Pingviinin digitaalisen, sisältö- ja somemarkkinoinnin tekemisen.

"Halusimme keskittää kaiken digitekemisen yhdelle kumppanille", Pingviini-jäätelön Senior Brand Manager Mona Kandelin sanoo tiedotteessa. "Kurio hanskasi mielestämme kokonaisuuden parhaiten."

Kandelinin mukaan yhteistyölle on asetettu strategiset tavoitteet, joita seurataan lukuina tarkasti. Loppukeväällä alkaneen yhteistyön tuloksia, ensimmäisiä kampanjoita ja sisältökonsepteja voi jo nähdä sosiaalisen median kanavissa.

"Olemme olleet tuloksiin tyytyväisiä ja Pingviinin markkinointi tulee jatkossa keskittymään yhä enemmän sosiaaliseen mediaan. Lisäksi haluamme todistaa jakelijoille sosiaalisen median voiman suoraa myyntiä nopeasti aikaansaavana kanavana", Kandelin sanoo.

Kandelin kuvailee digitaalista markkinointia "moniotteluksi".

"Pitää ymmärtää isojen ideoiden ja konseptien merkitys ja niiden kääntäminen sisällöiksi, maksetun näkyvyyden muuttuva rooli ja ennen muuta sosiaalisen median merkitys koko laajuudessaan", Kandelin sanoo.

Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas kuvailee Pingviiniä loistavaksi esimerkiksi kuluttajabrändistä, jota rakennetaan yhä vahvemmin somekanavissa.

Pingviini-jäätelöiden valmistus siirtyi Suomen Nestlé ltä Froneri Finland Oy :lle 1. lokakuuta 2016. Froneri Finlandin omistavat puoliksi Nestlé ja englantilainen R&R.

Jäätelö- ja pakasteruokayritys Fronerin Turengin tehtaalta tulee Pingviini-jäätelöiden lisäksi monia suomalaisille tuttuja jäätelötuotteita, kuten Aino, Classic ja Puffet. Nestlé osti Turengin jäätelötehtaan vuonna 2004.